انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

نهادی مدنی، غیردولتی، غیرسیاسی، غیر انتفاعی و بدون وابستگی به گروه های حزبی، قومی، نژادی و ایدئولوژیک بدون وابستگی به گروه های حزبی، جناحی، قومی و عقیدتی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

16 هزار اسلحه شکاری در کمین پرندگان
مهاجر تالاب انزلی
زمانی تالاب انزلی بهشت پرندگان مهاجر بود، اما با وجود 16 هزار اسلحه در دست شکارچیان، دیگر نمی‌توان آن را مکانی امن دانست، به همین دلیل شاهد قهر پرندگان مهاجر در این دیار هستیم.


آخرهفته‌ها گرداگرد تالاب انزلی و دیگر زیستگاه‌های پرندگان درگیلان، پر از خودروهایی است که صاحبانشان گرفتن جان پرندگان را تفریح خود می‌دانند. براساس آمار اعلام شده از سوی یکی از مسئولان محیط زیست گیلان امسال 16هزار اسلحه شکاری درگیلان مجوز گرفته و پروانه شکار دارند، مسأله‌ای که موجب اعتراض سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی و دوستداران طبیعت شده است.
«هوشنگ اسماعیل نیا»رئیس هیأت مدیره انجمن طرفداران توسعه انزلی در گفت‌و‌گو با ایرنا گفت: هجمه شدید به پرندگان، تالاب انزلی را از محلی امن برای زمستان گذرانی به قتلگاه پرندگان تبدیل کرده است.
اسماعیل نیا، با اشاره به اینکه سال هاست شاهد ورود دسته‌های بی‌شمار پرندگان مهاجر در انزلی نیستیم، افزود: صدور این تعداد مجوز، همین اندک پرندگان را نیز از تالاب فراری می‌دهد.در گذشته شکارچیان افراد محلی بودند که از این راه امرار معاش کرده یا بخشی از غذای خانواده شان را تأمین می‌کردند، اما اکنون عده‌ای تنها برای تفریح و وقت گذرانی به کشتن پرندگان دست می‌زنند.
وی متذکر شد: اداره محیط زیست که ادعای حمایت از حیوانات را دارد، نباید اجازه صدور این تعداد مجوز شکار را بدهد.البته کارشناسان محیط زیست اذعان دارند که این تعداد مجوز، بسیار فراتر از توان زیستی منطقه است.
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۱۲
رئیس هیات مدیره

نظرات  (۴)

۱۶ اسفند ۹۴ ، ۱۲:۲۸ 16 هزار اسلحه شکاری در گیلان و نمایندگان گیلانی که سلاح مادام العمر می خواهند.
نمایندگانی که سلاح و گذرنامه سیاسی مادام العمر می خواهند!

http://www.khabaronline.ir/detail/302786/weblog

/alamifariman

سه شنبه 18 تیر 1392

وبلاگ > اعلمی فریمان، هادی - طرح تهیه شده از سوی 21 تن از نمایندگان برای کسب امتیازات مادام العمر-گرچه در مرحله ابتدایی باشد- تحت عنوان حقوق غیرمادی مانند مجوز حمل سلاح،گذرنامه ی سیاسی،طرح ترافیک و ورود از پاویون شگفت آور است.

ابتدا اینکه واژه مادام العمر اشرافیت قدیم و تولید طبقه ی خاص را به یاد می آورد. دوم اینکه مگر در کشور ناامنی است که همیشه می خواهید سلاح حمل کنید،اگر هست برای همه ی مردم یکسان است و اگر به تقلید از مجالس دیگر کشورها تهیه شده که اصلا توجیه ندارد،به یاد آورید که نماینده ی خالص ترین تفکر مردم هستید و بنابراین شبیه ترین به مردم باشید.روشن است که این امتیازات به شکل مادام العمر در مغایرت مستقیم با قانون اساسی،عدالت اجتماعی و اخلاقی و مردم گرایی است،اگر می خواهید از تجربه ی شما پس از نمایندگی استفاده شود،حزب درست کنید.شاید من اشتباه می کنم ،بنابراین 5 نفر از طراحان اولیه به تلویزیون بیایند و با دلایل خود مردم را توجیه کنند که چرا این امتیازات را می خواهند؟لغزش ها از همین حقوق غیر مادی شروع می شود.هوشیار باشید.

۱۶ اسفند ۹۴ ، ۰۷:۵۹ مشکل شما تصرفات غیرقانونی است!

فشار برای  عوض کردن امام جمعه در تبلیغات انتخاباتی 

به نقل از انزلی کلاب  14 اسفند 94

"حضرت حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اضافه کرد : منصب امامت جمعه و جایگاه امامت جمعه با مسئولیت های دیگر فرق می کند ، اینجا مبنایش مبنا تقوا و عدالت است ، اینکه در زمان انتخابات وقتی که دستمان به جایی نرسید بگوییم امام جمعه را عوض می کنیم کار شایسته ای نیست ، شاید برای عده ای بردی داشته باشد اما ضربه به نظام اسلامی است.

وی افزود : نباید در نظام اسلامی ، از رهبری انقلاب و مجموعه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه که در راس آن حضرت آیت الله تقوی این دانشمند عالم ، باتقوا ، مبارز انقلابی مورد وثوق امام و رهبری قرار دارد برای مقاصد شخصی و جناحی هزینه شود. "

مشکل شهر شما با عوض شدن امام جمعه حل نخواهد شد

امام جمعه بندرانزلی در پایان خاطر نشان کرد: منصب امامت جمعه یک منصب دینی است ، مشکل شهر شما با عوض شدن امام جمعه حل نخواهد شد، مشکلات شهر شما چیز دیگری است ، مشکل شهر شما آمار بالا و کمر شکن بیکاری جوانان شماست که در کشور رقم اول را دارد، مشکل شهر شما این تالاب منحصر به فرد شماست که در حال نابودی است ، مشکل شهر شما تصرفات غیر قانونی است ، مشکل شهر شما این مصلی ۳۰ ساله نیمه کاره است ، بروید این ها را رفع کنید.

*سایت وزین انجمن توسعه انزلی  با تشکر از  فعالیت های انجمن در حوزه محیط زیست  بویژه تالاب و پیرو انعکاس خبر مربوط به مجوزشکار برای  16000 اسلحه شکاری ، در بخش  *نظرات * موضوع زیر قابل طرح و بررسی و تحلیل روشن  توسط  کارشناسان ومتخصصین مربوطه است .

** مژده  !!مژده  !! اختصاص 700 میلیون تومان برای انجام عملیات اجرایی رسوب زدایی تالاب انزلی  از اعتبارات ملی و استانی    در سال آینده  اعلام شد ، همچنین  افزون بر این  18 میلیارد ریال  ( حدود 2 میلیارد تومان ) برای انجام عملیات اجرایی احیای  تالاب انزلی  در سال گذشته  تخصیص داده شده بود  ،   به این رقم  50 میلیارد تومان برای ساماندهی رودخانه های منتهی به تالاب  انزلی  با مسئولیت نظارت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور  را هم  در سال  مالی   گذشته ؟ ( 93  یا شاید هم  94 )   اضافه کنید . چه اثراتی از جذب اعتبارات عمرانی در تالاب انزلی توسط شهروندان  مشاهده شده است ؟

***   و اما طرح یک سوال مهم و ارزشمند  دیگر : 2 میلیارد تومان عملیات  اجرایی احیای تالاب   درسال گذشته  ؟ ( 93  یا شاید هم 94 )   درکدام قسمت تالاب  صورت گرفته است و شامل چه مواردی است ؟ آیا این اعتبارعمرانی به واسطه جذب نشدن  در سال مالی  گذشته برگشت خورده است ؟ پاسخ  را باید از دستگاه دریافت کننده اعتبارات عمرانی احیای تالاب انزلی دریافت کرد. این دستگاه دریافت کننده از نظر قانونی کدام  اداره و سازمان  می باشد ؟

**** انعکاس خبر منتشره در ایرنا  :  http://www.irna.ir/gilan/fa/News/81988193/

 "حجت شعبانپور   معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان روز پنجشنبه  13/12/94  در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در انزلی درخصوص میزان اعتبار هزینه شده برای این پروژه اظهار کرد: رقمی بالغ بر شش میلیارد و 150 میلیون ریال از اعتبارات ملی و بالغ بر 110 میلیارد ریال از اعتبارات استانی تاکنون تخصیص داده شده است.

وی تصریح کرد: طرح احیای تالاب انزلی در سال های گذشته تنها به برگزاری جلسات و انجام مطالعات منتهی شده و هیچگاه به مرحله اجرا نرسیده بود اما اکنون تمامی مسئولان استانی مصمم به اجرایی شدن عملیات احیاء در موازات انجام مطالعات هستند.

شعبانپور افزود: با رسوب برداری و انجام آزمایش های لازم بر روی لایه های مختلف رسوبات تالاب، مشخص شد این خاک مناسب کشاورزی است.

وی با اشاره به تخصیص 18میلیارد ریال اعتبار برای انجام عملیات اجرایی احیای تالاب انزلی در سال گذشته اضافه کرد: حدود 500میلیارد ریال نیز برای ساماندهی رودخانه های منتهی به تالاب از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به این امر اختصاص داده شده که مسئولیت نظارت آن با سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان است.

تالاب انزلی با حدود 18 هزار هکتار مساحت و 380 هزار هکتار حوزه آبخیز، 24 متر پائین تر از سطح آب های آزاد در جنوب غربی سواحل دریای خزر در استان گیلان واقع شده است.   منبع  ایرنا " 

جای تاسف است که مردم برای تفریح   ( فقر فرهنگی )و یا ارتزاق  (فقر مالی ) به شکار پرند گان روی آورده اند . اگر  خریداری برای گوشت شکار  پر از ساچمه در بازار نباشد و فروشندگان توبیخ و تنبیه شوند ، با حذف بازار  تقاضا  ، عرضه نیز حذف  خواهد شد .
جواز 16 هزار اسلحه شکاری  حتما برای کسانی که در جریان واردات اسلحه و مهمات هستند  ، سودآور است و  اداره محیط زیست باید از قدرت و نفوذ خود چون گذشته نه چندان دور برای دستگیری و تحویل شکارچیان اقدام نماید .

مجوز شکار چیزی نیست که خانم ابتکار به خاطر درگیری با سایر موضوعات زیست محیطی به حال خود رها کند.
نا امنی نیز با توجه به افزایش متقاضیان  خطر بالقوه برای سلامت اجتماعی شهر انزلی است  که حتما مورد توجه مسئولان شهر باید قرار بگیرد .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی