انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

نهادی مدنی، غیردولتی، غیرسیاسی، غیر انتفاعی و بدون وابستگی به گروه های حزبی، قومی، نژادی و ایدئولوژیک بدون وابستگی به گروه های حزبی، جناحی، قومی و عقیدتی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

قدم دهم رویداد "توهم بخوان "

يكشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۱:۳۰ ق.ظ

ادای احترام انزلی به حکیم فردوسی
در قدم دهم رویداد فرهنگی "تو هم بخوان"

دهمین قدم رویداد فرهنگی "تو هم بخوان" مقارن با روز بزرگداشت حکیم فردوسی در عصر پنجشنبه 26 اردیبهشت در محوطه تاریخی موزیک جیگای انزلی برگزار شد.

رویداد تو هم بخوان پروژه ای فرهنگی ست در راستای کمک به گردش کتاب میان دوستداران کتاب و کتابخوانی
در این حرکتِ فرهنگی قدم ها را خودِ مردم بر می دارند، آنها که فرهنگ را مهم می دانند و توسعه‌ی آن را ارجح.
در این پویش مردمی شهروندان کتاب های خود را با هم به تبادل و اشتراک می گذارند و تا قدم بعدی این رویداد دو ماه فرصت مطالعه کتاب ها را دارند. در قدم دهم رویداد تو هم بخوان بالغ بر چهار صد عنوان کتاب به گردش درآمد.
قدم دهم رویداد تو هم بخوان به بهانه پاسداشت شاعر ملی ایران، حکیم فردوسی، به خوانش و روایت بخش هایی از شاهنامه اختصاص یافت. در این برنامه کوروش رنجبر، عکاس و نویسنده گیلانی به خوانش داستان زال و رودابه پرداخت که با استقبال قابل توجه حاضرین روبرو شد. در ادامه هستی صفرپور و ملیکا ستایشی از باشگاه کتابخوانی نیلوفران امید به خوانش بخش هایی از شاهنامه و سنتور نوازی پرداختند.

از بخش های جالب توجه این مراسم شاهنامه خوانی کودکان موسسه نوآموز کاوشگر خزر بود، کیاوش عبد شهری، امیرعلی بازاری، تبسم حسینی، ماهان زاهدی داستان رستم و سهراب را برای مخاطبان روایت کردند. دیگر شاهنامه خوان این رویداد نیلوفر متجدد با خوانش داستان سودابه و سیاوش بود.

در پایان این آیین پاسداشت، یک دوره کامل کتاب جمعه از سوی حسن لایقکار از بنیانگذاران انجمن طرفداران توسعه بندر انزلی به کتابخانه دایمی تو هم بخوان اهدا شد، در این بخش امین حق ره نویسنده و کنشگر اجتماعی انزلی در گفتگو با مریم ساحلی مجری کارشناس برنامه ضمن تشکر از این حرکت از لزوم اهدای کتابخانه های شخصی به نهاد های مردمی و عمومی گفت او با اشاره به سالروز درگذشت حسن خوشدل ترانه سرا و نوازنده محبوب اهل انزلی یاد و خاطره این هنرمند را که عناصر و مولفه های هویت بومی در آثارش هویدا بود را زنده نگاه داشت.

رویداد فرهنگی تو هم بخوان کار خود را از آبان 96 توسط کمسیون فرهنگی اجتمائی انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی آغاز کرد و تاکنون به طور مستمر هر دو ماه یک بار در شهر انزلی برگزار می شود، قدم دهم این رویداد و اولین قرار سال 98 در میان استقبال باشکوه علاقه مندان کتاب برگزار شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۲۹
رئیس هیات مدیره

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی