انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

نهادی مدنی، غیردولتی، غیرسیاسی، غیر انتفاعی و بدون وابستگی به گروه های حزبی، قومی، نژادی و ایدئولوژیک بدون وابستگی به گروه های حزبی، جناحی، قومی و عقیدتی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

همینگوی خوانی درجوارلنج های صیادی

چهارشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۸، ۰۲:۳۴ ب.ظ

همینگوی خوانی در جوار لنج های صیادی
قدم یازدهم "تو هم بخوان" برگزار شد

رویداد تو هم بخوان پروژه ای فرهنگی است  که به ابتکارانجمن طرفداران توسعه بندرانزلی در راستای کمک به گردش کتاب میان دوستداران کتاب و کتابخوانی هردوماه یکباردرشهربندرانزلی اجرامیشود . در این حرکتِ فرهنگی قدم ها را خودِ مردم بر می دارند، آنها که فرهنگ را مهم می دانند و توسعه‌ی آن را ارجح. در این پویش مردمی شهروندان کتاب های خود را با هم به تبادل و اشتراک می گذارند و تا قدم بعدی این رویداد دو ماه فرصت مطالعه کتاب ها را دارند. در قدم یازدهم رویداد تو هم بخوان بالغ بر پانصد عنوان کتاب به گردش در آمد.

قدم یازدهم رویداد تو هم بخوان در آستانه زادروز ارنست همینگوی، داستان نویس شهیر آمریکایی بااجرای خوب سرکارخانم ساحلی ازانجمن ادبی هزارویک شب به خوانش و روایت داستان های او پرداخته شد.

در این برنامه علی حق ره، هنرمند حوزه موسیقی گیلان به خوانش داستان "در سرزمین دیگر" پرداخت. در ادامه عباس پیشگاه بحری هنرمند پیشکسوت حوزه تئاتر گیلان فرازهایی از شاهکار همینگوی، پیرمرد و دریا، را برای حضار خواند.


از بخش های جالب توجه این مراسم نوازندگی ساز دهنی توسط ملیکا ستایشی از اعضای باشگاه کتابخوانی نیلوفران امید بود که با استقبال جالب توجه مخاطبین برنامه مواجه شد.

در ادامه این نشست فرهنگی، شایان میرزایی سرگذشت "مردم کنار رود سن" را برای مردم کنار شنبه بازار روگا روایت کرد.

قدم یازدهم رویداد تو هم بخوان در جوار لنج های صید کیلکا برگزار شد از همین رو در بخشی از این قدم محمود عباسیان امین، راهنمای گردشگری، مطالبی پیرامون تاریخچه و نحوه صید این گونه ارزشمند ارائه کرد.

داستانِ "پیرمرد روی پل" آخرین داستانی بود که در قدم یازدهم توسط هامون وطن دوست هنرمند حوزه موسیقی، برای حضار روایت شد. در انتهای این مراسم رویداد فرهنگی تو هم بخوان به پاس همراهی و زحماتِ مجموعه صید صنعتی کیلکا از اصغر رودکار مدیر این مجوعه تقدیر و قدردانی کرد.
از نکات جالب توجه قدم یازدهم این رویداد حضور منسجم اعضای سمنِ در شرف ثبت " انجمن معلولین توانمند" انزلی در برنامه بود که این روزها به دنبال پیگیری و جلب حمایت در خصوص تحقق مطالبات افراد دارای معلولیت انزلی هستند.


رویداد فرهنگی " تو هم بخوان" از آبان 96 به طور مستمر تاکنون در اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری شهر انزلی با هدف کمک به گردش کتاب و ترویج کتابخوانی برگزار شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۰۲
رئیس هیات مدیره

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی