انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

نهادی مدنی، غیردولتی، غیرسیاسی، غیر انتفاعی و بدون وابستگی به گروه های حزبی، قومی، نژادی و ایدئولوژیک بدون وابستگی به گروه های حزبی، جناحی، قومی و عقیدتی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

افول فرهنگی شهروندان یابی تدبیری شهرداری؟

دوشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۸، ۰۱:۲۲ ق.ظ

افول فرهنگی شهروندان یا بی تدبیری شهرداری؟
ادعای سی و دو میلیاردی شهردار انزلی

عصر امروز وقتی اهالی #انزلی به رسانه های محلی رجوع کردند عکسی از مجسمه شکسته ی #سیروس_قایقران، نصب شده در بلوار انزلی را دیدند، #مجسمه ای که به طور کامل سرش از تن جدا شده بود. بی تردید تصویر غم باری برای هر کسی ست که دل در گروی #شهر و اسطوره اش، قایقران دارد.


پیش از این بارها از پدیده #وندالیسم و زمینه های بروز آن در شهر انزلی سطوری نوشته ام و همیشه روی سخنم با #شهروندان بود. این بار اما قصد دارم از زاویه ای دیگر به این موضوع بپردازم.
سوال این ست که مدیریت شهری در پیشگیری از وقوع وندالیسم و تخریب اماکن و #اموال عمومی چه وظیفه ای دارد؟ و آیا جز تقصیر را به گردن #فرهنگ و شهروندان انداختن برنامه دیگری دارد؟
در چند ماه اخیر شاهد تخریب گسترده مبلمان شهری در محدود بلوار و موج شکن انزلی بودیم که در هر بار مراجعه من به برخی واحدهای #شهرداری صحبت از افول فرهنگی مردم به میان آمد، اما هیچکس نگفت که آیا از اساس انتخاب صندلی ها با آن متریال شکننده و مستعد تخریب هم با مردم بوده یا مدیران مربوطه شهرداری؟
اما در مورد اتفاق امروز، شکستن مجسمه سیروس قایقران، درد کمی عمیق تر و البته درمان بسیار سهل تر است. بارها در نشست های مختلف از ضرورت نصب و به کارگیری #دوربین های پایش صحبت به میان آمده، تا اینکه در بهمن سال گذشته شهرداری انزلی در ارائه عملکرد شش ماهه خود به مناسبت دهه فجر گزارشی را منتشر کرد که در آن جدول ردیفی به نام "دوربین های پایش شهری" با هزینه ای سی و دو میلیارد تومانی ارایه شده بود. از آن ایام تا به امروز حدود شش ماه گذشته، با فرض بر اینکه شهرداری انزلی از همان ماه نصب دوربین ها را آغاز کرده بود شش ماه فرصت کمی برای اتمام این پروژه نیست. البته که بدیهی ست وقتی چنین ردیفی برای معرفی یک پروژه در جدول عملکرد آورده می شود می بایست قراردادی منعقد و حداقل بخشی از پروژها اگر نگوییم تمام آن، اجرا شده باشد.
بی تردید بلوار انزلی یکی از نقاطی ست که نیازمند نصب دوربین های پایش شهری برای پیگیری و پیشگیری از وقوع بزه و تخریب اموال عمومی است. حال باید از شهردار انزلی پرسید که با آن سی و دو میلیارد تومانی که به طور واهی به عنوان "عملکرد" نکرده ی خود به شهروندان پز داده چه کار کرده که امروز به راحتی در قلب انزلی مجسمه اسطوره شهر را تخریب و احساسات مردم انزلی را جریحه دار می کنند؟

پی نوشت1: در گزارش فوق ردیف های دیگری هم آمده که تاکنون یا محقق نشده یا از اساس ادعای کذب است. چیزی حدود هفتاد میلیارد تومان
پی نوشت 2: تا این لحظه هیچکدام یک از اعضای شورا در خصوص این گزارش از شهردار در صحن شورا سوالی نپرسیده اند. جایگاه نظارتی شورا؟!


@ArminSafdel

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۶/۰۴
رئیس هیات مدیره

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی