انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

نهادی مدنی، غیردولتی، غیرسیاسی، غیر انتفاعی و بدون وابستگی به گروه های حزبی، قومی، نژادی و ایدئولوژیک بدون وابستگی به گروه های حزبی، جناحی، قومی و عقیدتی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

بیانیه مهم فعالان فرهنگی و اجتماعی بندر انزلی در آستانه انتخاب شهردار

 

با آغاز به کار شورای اسلامی شهر انزلی، و در آستانه انتخاب شهردار، جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی انزلی مطالبات خود را از منتخبین شورا با انتشار بیانیه ای اعلام داشتند.


به نام خدادند جان و خرد

 

شهروندان گرامی بندرانزلی

آن چه در بیست و نهم اردیبهشت محقّق شد نقطه‌ی عطفی در امر تصمیم سازی همدلانه و فراگیر مردمی معطوف به عرصه‌ی مدیریّت شهری ست. تصمیمی که فقط یکی از نشانه‌های شاخص‌اش ایجاد شادابی و نشاط و پویایی در بدنه‌ی جامعه‌ی مدنی شهر بوده است. در این روز شما شهروندان متعهّد و هوشمند، با شور و هیجان به پاخاستید تا ریشه‌ی تنومند و نافذ بی تفاوتی و بی عملی جمعی نسبت به کیفیّت حیات و هویّت شهر را بخشکانید. برای تحقّق اراده عمومی جهت نیل به فردایی بهتر، گفتمانی نو، به دور از تعصّبات قومی و قبیله‌ای و جناحی لازم است که با خرد جمعی اتّفاق افتاد و منجر به تغییری اساسی شد. یک تغییر با امید به دمیدن روحی تازه بر کالبَد خسته و خموده ی شهر. بی تردید این روز در حافظه‌ی تاریخی ما و آیندگان مان باقی خواهد ماند.

شهروندان گرامی

نامهایی که از صندوق های انتخاباتی بیرون آمدند، عصاره ی آرزوها و باورهای ما و شمایند. به این ها اگر اعتباری هست تمدیدش وابسته به عملکردی است که از فردای نشستن بر کرسی مدیریّت شهری برای چهارسال آینده از ایشان انتظار می رود. این که چه میزان بتوانند رضایتمندی یک شهر و مردمانش را فراهم آورند.

ما امضا کنندگان این بیانیه این خیزش را به فال نیک گرفته و به پشتوانه ی شما مردم با فرهنگ، مخاطب سخن را منتخبین این انتخابات قرار می دهیم و با ابلاغ مسّرت از تحقّق این‌گونه‌ی اراده‌ی جمعی، مجدداً و موکداً یادآوری می نماییم:

 مردم با شور و شعورِ خود شما را پیروز این کارزار انتخاباتی نمودند. این پیروزی اما ذاتاً ارزشی و دوامی ندارد. پیروزی مدام و مستمر شما، به بهروزی و امیدواری مردم این شهر بستگی دارد. و آن هم مبتنی بر عملکردی ست که در چهارسال آینده از منتخبین شورا خواهند دید.

اولین وظیفه‌ی شورا انتخاب شهردار است. انتخابی حیاتی و سرنوشت ساز که می تواند سیمای شهر و حال شهروندان را دگرگون کند. این انتخاب می بایست با پرهیز از هرنوع قوم گرایی، جناح بندی و بدون توجّه به بده بستان‌های پشت پرده و لابی های سهم خواهانه و بر پایه اصول عقلانی و بر محور منافع عمومی محقّق شود. فردی مدیر و مُدبّر و متخصّص و خوشنام که بتواند با همه‌ی عناصر موثّر در حوزه‌ی مدیریت شهری (شورای شهر، مدیران و مسئولین ادارات و نهادها، نماینده شهر و از همه مهمتر خود مردم و سازمان های مردم نهاد) تعامل سازنده داشته باشد.

شما از اولیّن روز شروع به کار خود دیگر به گروه های مرجع قومی، حزبی و جناحی تعلّق ندارید. شما نماینده همه‌ی مردم شهر بندرانزلی هستید. تاکید می کنیم که به پشتوانه‌ی همین مردم لحظه به لحظه عملکرد شورا را رصد خواهیم کرد. از اجرای هر طرح و برنامه‌ای که تامین کننده‌ی رفاه عمومی و عدالت اجتماعی باشد، حمایت همه جانبه خواهیم داشت و در صورت لزوم با مراجعه به مدیران بالادستی استانی و کشوری در احقاق حقوق شهروندان تلاش نموده و پشتیبان شما خواهیم بود. همین طور هرگونه انحراف، تخطّی از سوگندی که خورده‌اید و عدول از وظایف قانونی را که سبب اخلال در انجام امور و تشدید و تثبیت عقب افتادگی شهر گردد و منافع عمومی را به خطر اندازد را بی هیچ مصلحت اندیشی، از هر طریق ممکن افشا نموده و از مبادی قانونی با آن به مقابله خواهیم پرداخت.

ما همدل و همصدا با مردم خوب و صبور بندر زیبای انزلی، بهترین ها را برای فردای پیش روی شهر آرزو داریم و یقین داریم که تاریخ همگان را به قضاوت خواهد نشست.

اسامی افرادی که این بیانیه را امضا کرده اند:

حسین آلادینی، آرمین ابراهیمی، حمیده احمدی، دکتر صادق ازلی، نعمت اسلامی، هوشنگ اسماعیل نیا، صابر اشکانیان، مریم اشکانیان، مینا اشکانیان، نسا افرنگه، مهندس محمد رضا امکچی، محمد رضا امینی ملک، سعیده ایروانی پور، فریبا ایروانی، گیتی بابایی، محمد تقی بارور، محمد باغبان، محمد نقی بحرپیما، مرتضی بصارت دار، پروفسور رضا پزشکان، حسن پورقندان، دکتر غزل پور نسائی، هلن پوریکتا، خسرو تبریزی پور، محمد جواد تجدد، تاج سر جعفری، دکتر فریبرز جمالزاد، زویا جهانی، کاوه چلمبری، محمد حسن زاده، محمد رضا حسین زاده، امین حق ره، جواد خاتمی، فرشته خوان گستر، دکتر محسن خوان گستر، مهندس مهدی خورگامی، مجتبی درویشی کهن، وحید درویشی، مهندس امیر دریابخش، محمد دریاگرد، اسماعیل راد، محمد یوسف راد، مهندس بهروز رسولی، مهندس حسین رسولی، ولی الله رشید شمالی، ناصر رمضانی، محمد تقی رنجبر، نیلوفر زمان، زهره زمانی، محمد صادق ساکن نویری، مهندس سعید ساویز، نیما سپاسخواه، طاهره شارمی، پریسا شاکری، مرتضی شمیسا، فرزاد صادقی، فروغ صادقی، فرهاد صادقی، آرمین صافدل، آرتمیس صیاد، دکتر کامبیز طاهری آبکناری، فریدون عاشورپور، شهین عبادی، داوود عباسی، محمود عباسیان امین، امیر عبدالپناه، سلاله عبدالپناه، مهندس محمد عبدی، میترا علی نیا، اسماعیل علیزاده، امیرعلیزاده، نیما علیزاده، آرش عیوضی، آیدین عیوضی،ناجی غریب زاد، دکتر فرزین غلامین، صفورا غله زاری، حمید فرحناک، دکتر حورا فرود،‌ الهام فلاح، مینا فولادوند، نیلوفر فولادوند، پرنیان قدرت نژاد، اکبر قمری،مهندس امیر قزل حسینی، فاطمه کاظمی مقدم، مهندس فرامرز کوچک زاد، مهندس محمد کهنسال، علی اصغر کهن قنبریان، مهندس رضا گل آور، سلمان گوهری، حسن لایق کار، مهندس رضا محمد خواه، انسیه محمدخواه، عذرا محمدخواه، مهندس ماهور محمدخواه، مهندس امیر محمدی، مینا محمدی، مهندس شامل مربوطیان، رضا مسافری، محمد امین معصومی، مهندس عقیل ملت دوست، مرتضی منصف، میلاد منصف، هاشم منفرد، امیر موسوی، زهرا میری، دکتر آرین مینایی، دکتر سعید نادری، دکتر فرزانه نادرنژاد، مهندس آیدین نظری، مینا نعمت زاده باروق، سیمین نمک کار، دکتر عبدالرضا نوفرستی، پونه نیکوی، مهیار واحدی ساحلی، هامون وطن دوست، مهندس حسین هادیانی، کیوان یوسفی آب بخش

سینزدهم شهریور ماه 1396

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی