انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

نهادی مدنی، غیردولتی، غیرسیاسی، غیر انتفاعی و بدون وابستگی به گروه های حزبی، قومی، نژادی و ایدئولوژیک بدون وابستگی به گروه های حزبی، جناحی، قومی و عقیدتی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

معاون وزیر راه خبر داد تکمیل زیرسازی خط آهن قزوین-رشت-انزلی تا پایان سال / پایانه دریایی انزلی به راه آهن متصل می شود.

کد خبر: 102031                      -تاریخ انتشار: 1394/05/11 

http://www.gilpressnews.com

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد در بازدید از پروژه‌های زیرساختی حمل و نقل استان ‌گیلان به‌ پایانه مسافربری دریایی انزلی اشاره کرد و از ‌بررسی های صورت گرفته و تهیه طرح اولیه اتصال راه‌آهن قزوین-رشت-بندرانزلی به این پایانه خبر داد. وی گفت: تحقق حمل و نقل ترکیبی در بندر انزلی و اتصال ریلی به این بندر در واردات و صادرات کالا و ارتباط با کشورهای همسایه بسیار موثر خواهد بود و فصلی جدید را در ارتباط با کشورهای حوزه دریای خزر باز خواهد کرد. ‌نورزاد‌ جمع پروژه‌های راه و بزرگراه در دست احداث شرکت ساخت در استان گیلان را 372 کیلومتر عنوان کرد و افزود: که تا پایان سال 1393 بیش از 275 هزار میلیون ریال در آنها هزینه شده است. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در بازدید از محور انزلی-رشت-رامسر این مسیر را بخشی از محور کناره شمال عنوان کرد و گفت: این بزرگراه از بندر انزلی آغاز و با عبور از شهر های رشت-آستانه-لاهیجان-لنگرود و چابکسر در استان گیلان به رامسر در استان مازندران متصل و تا بهشهر ادامه پیدا می‌کند. نورزاد افزود: از 502 کیلومتر طول کل طرح، محور انزلی-رشت به طول 61 کیلومتر و محور رشت-رامسر به طول 104 کیلومتر در استان گیلان واقع شده است که 44 کیلومتر از محور رشت-انزلی اتمام یافته و کنارگذر بندر انزلی واقع در این محور به طول 16 کیلومتر در دست احداث است؛ از محور رشت-رامسر نیز 90 کیلومتر آن اتمام یافته و کنارگذر لنگرود به طول 11 کیلومتر و دو دستگاه تقاطع غیر هم سطح در این مسیر در دست احداث است. وی با بیان اینکه محور آستارا-رضوانشهر بخشی از کریدور شمال-جنوب است گفت: این محور نیز از آستارا آغاز و با عبور از شهرهای تالش، رضوانشهر، رشت و فومن در منطقه سراوان به محور امامزاده هاشم-قزوین متصل می شود که از 407 کیلومتر طول کل طرح، محدوده امامزاده هاشم-قزوین به طول 150 کیلومتر تکمیل و عملیات اجرایی باند دوم محورهای آستارا-رضوانشهر به طول 125 کیلومتر، فومن-رضوانشهر به طول 50 کیلومتر، رشت-فومن به طول 25 کیلومتر و راه اصلی فومن-شفت-سراوان به طول 57 کیلومتر در دست اجرا است. نورزاد افزود: از دیگر پروژه‌های استان گیلان محور خلخال-رضوانشهر به طول 60 کیلومتر است که بخشی از محور رضوانشهر-خلخال-اردبیل-سرچم به حساب می‌آید و از شهرستان رضوانشهر در استان گیلان آغاز و با عبور از مسیری کوهستانی به شهرستان خلخال در استان اردبیل متصل می شود؛ این محور به طول 428 کیلومتر موجب اتصال استان گیلان با استان‌های غرب و شمال غرب کشور می‌شود که 61 کیلومتر آن در استان گیلان و مابقی در استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی واقع شده است. بنابراین گزارش راه‌آهن قزوین-رشت-انزلی-آستارا ‌پروژه دیگری بود که معاون وزیر راه و شهرسازی از آن بازدید کرد. ‌معاون وزیر راه و شهرسازی در این بازدید پیشرفت فیزیکی این خط ریلی را در زیرسازی نزدیک به 89 درصد اعلام کرد و گفت: در صورت تامین اعتبار زیرسازی این پروژه تا پایان سال 1394 به اتمام خواهد رسید و ضمن تکمیل 30 کیلومتر ریل گذاری ابتدای این محور، اجرای عملیات روسازی و احداث ساختمان ایستگاه‌ها متناسب با تامین اعتبار انجام خواهد شد. نورزاد ‌اظهار داشت: پیمانکار قطعه اول این راه‌آهن مشخص و در حال تجهیز کارگاه است. وی گفت: راه‌آهن قزوین-رشت-انزلی از ایستگاه سیاه چشمه واقع در شمال غرب شهرستان قزوین و پیش از شهرستان تاکستان از خط آهن اصلی تهران-تبریز منشعب می‌شود و با گذر از محدوده کوهین-شیرین‌سو به سمت شهرستان‌های لوشان و منجیل ادامه می‌یابد؛ سپس با گذر از رودبار، امامزاده هاشم و رشت به بندر انزلی ختم می شود، مرحله بعدی احداث این خط ریلی اتصال آن به شهرستان آستارا در ایران و سپس اتصال به جمهوری آذربایجان خواهد بود.  مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در ادامه بازدید خود از بندر مسافربری دریایی انزلی بازدید کرد و از بررسی‌های صورت گرفته و تهیه طرح اولیه اتصال راه آهن قزوین-رشت-بندرانزلی به این پایانه خبر داد و گفت: تحقق حمل و نقل ترکیبی در بندر انزلی و اتصال ریلی به این بندر در واردات و صادرات کالا و ارتباط با کشورهای همسایه بسیار موثر خواهد بود و فصلی جدید را در ارتباط با کشورهای حوزه دریای خزر باز خواهد کرد. نورزاد اضافه کرد: با تکمیل کمربندی انزلی و اتصال راه‌آهن به این بندر، مجاورت بزرگراه، راه‌آهن و بندر در این بخش سبب افزایش ظرفیت حمل و نقل ترکیبی در استان گیلان به بیش از 30 درصد می‌شود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۶
رئیس هیات مدیره

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی