انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

نهادی مدنی، غیردولتی، غیرسیاسی، غیر انتفاعی و بدون وابستگی به گروه های حزبی، قومی، نژادی و ایدئولوژیک بدون وابستگی به گروه های حزبی، جناحی، قومی و عقیدتی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

گزارش برنامه روز جهانی محیط زیست 21خرداد ماه 96 ‍ 

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال۱۹۷۲ با تصویب ماده‌ای، 5 ژوئن را روز جهانی محیط زیست اعلام کرد.

هدف از نامگذاری روز جهانی محیط زیست، افزایش آگاهی مردم برای حفظ محیط زیست و ترغیب مسوولان به اتخاذ تدابیری برای مقابله با تخریب محیط زیست و گونه‌های زیستی‌جانوری است.

به مناسبت روز جهانی محیط زیست در ایران  ۱۵ تا ۲۱خرداد به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است.


 

 

رشد روزافزون آلودگی و تخریب محیط زیست و بروز بحران‌های پی در پی زیست محیطی باعث شد دولت‌ها به طور جدی به تکاپو افتاده تا چاره‌ایی بیندیشند.عزم جهانی برای حفاظت محیط زیست با تشکیل نخستین کنفرانس جهانی سازمان ملل متحد درباره انسان و محیط زیست که به کنوانسیون استکهلم معروف است، در سال 1972در سوئد جنبه عینی پیدا کرد.


به طوری که حق برخورداری انسان از محیط زیست سالم همطراز با حقوق بشر شناخته شد.

در این میان ایران نیز به تعدادی از کنوانسیون‌ها و پروتکل ها پیوست و سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان مرجع ملی، اجرای اکثر آنها را بر عهده دارد.

به همین مناسبت 21 خرداد ماه 96 کمیسیون محیط زیست انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی با همکاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و همراهی شهروندان محترم و فعّالان محیط زیست با هدف افزایش آگاهی و فرهنگسازی حفظ محیط زیست برای عموم شهروندان و مسئولین و ترغیب آنان به اتخاذ تدابیری برای مقابله با تخریب محیط زیست و گونه های زیستی و همچنین حمایت از تالاب و اکوسیستم ارزشمند آن، همایش دوچرخه سواری و پاکسازی منطقه تالابی چراغ پشتان را برگزار نمودند.

ما با طبیعتیم شما چطور؟

 


محمدامین معصومی:مسئول کمیسیون محیط زیست انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۲۴
کمسیون محیط زیست انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

روز جهانی محیط زیست

همایش دوچرخه سواری

همایش پاکسازی چراغ پشتان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی