انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

نهادی مدنی، غیردولتی، غیرسیاسی، غیر انتفاعی و بدون وابستگی به گروه های حزبی، قومی، نژادی و ایدئولوژیک بدون وابستگی به گروه های حزبی، جناحی، قومی و عقیدتی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

چراعقب مانده ایم ؟

دوشنبه, ۶ فروردين ۱۳۹۷، ۱۲:۵۰ ق.ظ

چرا عقب مانده ایم؟
وقتی نگاهمان به ویترین دیگران است

◾️ شب گذشته انجمن طرفداران توسعه انزلی به همت گروهی از جوانان فعال فرهنگی و محیط زیستی همگام با شهرهای مهم جهان مراسم روز جهانی #ساعت_زمین را در پل قدیم غازیان برگزار کرد . این در حالی ست که نهادهای متولی و دولتی همچون شهرداری در انفعال محض سرگرم روزمرگی های خود بودند و به مانند بسیاری از بزنگاه های دیگر این فعالان جوان این عرصه بودند که جور کم کاری و عدم دغدغه مندی نهادهای مسئول را کشیدند. حال تعجبم بیشتر از این کم کاری، از مصادره به مطلوب کردن رویداد شب گذشته توسط اداره ارتباطات شهرداری بندر انزلی به نفع سازمان خویش است! در حالیکه در بسیاری از شهرهای ایران و گیلان شهرداری ها به عنوان یک نهاد تاثیرگذار بخش عمده ای از برنامه ریزی و اجرای این رویداد را به عهده گرفته بودند، شهرداری انزلی صرفا برای خاموش نمودن نصفه و نیمه چراغ های پل قدیم غازیان آن هم به درخواست برگزار کننده مراسم خود را از بانیان این رویداد می داند! عمق فاجعه در این نکته است که این نهاد با چنین عملی جدا از کج دهنی به سازمان مردم نهادی که زحمت برگزاری این رویداد را کشیده، کم کاری خود را لاپوشانی کرده است، این در حالی ست که هیچکدام از اعضای مدیریت شهری در این برنامه حاضر نشده و شرکت در جشن شبانه شهرداری را در اولویت قرار داده اند.


◾️ همانطور که در چند روز اخیر از رسانه های مختلف نام این رویداد بسیار منتشر شد و می دانید، رویداد جهانیِ #ساعت_زمین یک اتفاق بین المللی ست و نام، شعار، لوگو و هویت خاص خود را دارد، اداره ارتباطات شهرداری انزلی در خبر خود از این رویداد به عنوان "ساعت خاموش زمین" اسم برده که این حاکی از عدم شناخت و آگاهی این اداره نسبت به اتفاقات جهانی می باشد. حال متعجبم، نهادی که اسم این رویداد را به درستی نمی داند چه اصراری دارد خود را از بانیان حرکتی معرفی کند که سعی در عملی کردن مفاهیم محیط زیستی دارد اما نهاد فوق هنوز در سطح ماجرا معطل مانده است.


◾️ در حالی که در شهرهای رشت و لاهیجان از استان گیلان و بسیاری از شهرهای کشور، نهاد شهرداری به طور مستقیم به عرصه فرهنگسازی و جریانات اجتماعی ورود کرده و با حمایت از جریانات فرهنگی، اجتماعی و محیط زیستی به یک تکیه گاه برای جوانان حوزه های مربوطه بدل گشته، و حتی در شهری مثل یزد، شخص شهردار به طور مستقیم با دوچرخه در چنین رویدادی حاضر می شود و حمایت همه جانبه ای از مراسم ساعت زمین می کند، در شهر انزلی برخی مدیران میوه چینِ زحمات جوانان و سازمان های مردم نهاد هستند بی آنکه حتی اندازه یک قدم در این حرکت سهمی داشته باشند. این بلبشویی که در آن گرفتار هستیم شوربختانه از عدم انتخاب صحیح افراد، و البته عدم شایسته سالاری در ادارات ناشی می شود، اینکه برخی در جایگاهی نامرتبط به توانایی خود قرار می گیرند و بی آنکه از خود ایده ای داشته باشند عنوان ویترین فعالیت های دیگران را با نام خود تعویض و در نهایت برای مجموعه و سازمان خود هزینه تراشی می کنند. به شخصه امیدوارم نهاد مربوطه سریعا نسبت به اصلاح رفتار خود و عذرخواهی از فعالان فرهنگی، اجتماعی و محیط زیستی شهرستان اقدام نماید، چرا که پویایی یک شهر در سایه اعتماد متقابل میان نهادهای دولتی و مردمی پدید می آید، حال که فعالان فرهنگی، اجتماعی و محیط زیستی شهرستان پس از سپری کردن یک سال موفق کارنامه ای درخشان از خود به جای گذاشتند، انتظار حمایت و دلگرمی از سوی نهادهای متولی را دارند در شروع سال نو اینچنین با آنها رفتاری غیر حرفه ای و غیرمحترمانه می شود که این خود به تنهایی تمام ریشه های اعتماد را می خشکاند.

#آرمین_صافدل
#مدیریت_شهری
#ساعت_زمین
#سازمان_مردم_نهاد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۰۶
رئیس هیات مدیره

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی