انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

نهادی مدنی، غیردولتی، غیرسیاسی، غیر انتفاعی و بدون وابستگی به گروه های حزبی، قومی، نژادی و ایدئولوژیک بدون وابستگی به گروه های حزبی، جناحی، قومی و عقیدتی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

نقض حریم و تصرفات غیرمجاز از مشکلات تالاب انزلی

سه شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۱۵ ب.ظ

نقض حریم و تصرفات غیرمجاز از مشکلات تالاب انزلی

ایمان رسولی  - انزلی پرس-7 شهریور 1395

مشاور ارشد پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی «جایکا ژاپن» یکی از مشکلات تالاب‌ها را نقض حریم و تصرفات غیرمجاز و تغییر کاربری‌ها دانست و گفت: کاربری‌ها و تخلفاتی که در این زمینه صورت می‌پذیرد معضل بزرگی برای این منطقه بوجود آورده است که امید است با اقدامات دستگاه قضایی استان کاهش یابد.

به گزارش انزلی پرس به نقل از ایسنا، «توموئو آئوکی» در دیدار با رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به این‌که روابط تاریخی ایران و ژاپن فراز و نشیب چندانی نداشته است، اظهار کرد: همکاری در فاز دوم احیای تالاب انزلی از دوسال پیش آغاز شده و تا سه سال دیگر برنامه مدیریت یکپارچه تالاب ادامه می‌یابد.

2++9++1394+جلسه+بررسی+اقدامات+تالاب+انزلی+(3)

وی با بیان این‌که مدیریت یکپارچه تالاب انزلی طبق اولویت هر بخش انجام می‌شود، افزود: گروه جایکا در همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست ایران نقش خود را ایفا می‌کند.

مشاور ارشد پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی «جایکا ژاپن»، تالاب بین‌المللی انزلی را یک اکوسیستم بسیار ارزشمند خواند و خاطرنشان کرد: تالاب انزلی منبع بزرگ اکولوژیک محسوب شده و مطالعه در زمینه‌های دیگر تالاب را در دست اقدام داریم.

آئوکی با بیان این‌که در تالاب انزلی بیش از ۲۴۰ گونه پرندگان نادر شناسایی شده است، یادآور شد: تالاب انزلی از نظر زیست‌محیطی برای گونه پرندگان دارای اهمیت بسیاری است.

وی هدف از سفر و حضور در استان گیلان را انتقال تجارب در جهت حفظ تالاب برشمرد و افزود: برطرف کردن مشکلات تالاب به چندین سال کار مدارم نیازمند است.

مشاور ارشد پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی «جایکا ژاپن» افزود: با همکاری مسئولان ایرانی روند اقدامات پیش‌بینی شده از سرعت لازم برخوردار شود.

توموئو آئوکی با دعوت از رئیس کل دادگستری استان به ژاپن خاطرنشان کرد: برخلاف نظر تعدادی از دوستداران محیط‌زیست در ایران، وضعیت امروز تالاب انزلی حاد نیست و حفظ وضعیت موجود و استمرار و احیای مجدد آن در سال‌ها آتی از اهداف و برنامه‌های این سازمان است.

وی یکی از مشکلات تالاب‌ها را نقض حریم و تصرفات غیرمجاز و تغییر کاربری‌ها دانست و گفت: کاربری‌ها و تخلفاتی که در این زمینه صورت می‌پذیرد معضل بزرگی برای این منطقه بوجود آورده است که امید است با اقدامات دستگاه قضایی استان کاهش یابد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۱۶
کمیسیون عمران انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

نظرات  (۱)

۲۶ شهریور ۹۵ ، ۰۰:۰۳ پیر گاجامو خوس
جایکا پس از18سال حضوردربرنامه احیای تالاب تازه به تجاوزات به حریم تالاب رسیده .فریادی که ازسالهای دورزده شده ومسئولین ناشنیده گرفتند . ایشان گزارشی ازفازاول این پروژه حرفی نزدبه نظر میرسد جایکا برای انجام طرح ها وبرنامه های خود نقش اژانس مسافرتی وگردشگری رابوظایف خود اضافه نموده تادرفازدوم عوامل اثرگذاررابکاربگیرد امیدوارم که دستگاه قضائی به این تجاوزات رسیدگی نماید . اخه پشتوانه متجاوزان انقدرقلدراست که حتا یکی ازمسافران قبلی که شامل مسئولین وکارشناسان ریز ودرشت محیط زیست بودندنتوانستند یک پرونده قضائی ازاینهمه تجاوزات پنهان !که نه اشکارش دردستگاه قضائی تشکیل دهند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی