انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

نهادی مدنی، غیردولتی، غیرسیاسی، غیر انتفاعی و بدون وابستگی به گروه های حزبی، قومی، نژادی و ایدئولوژیک بدون وابستگی به گروه های حزبی، جناحی، قومی و عقیدتی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
بازنشر خبر زیر در سایت انجمن طرفداران توسعه انزلی به دلیل حساسیت سلامت شهروندان  انزلی چی صورت گرفته است .اگر یکی از  شاخص های توسعه پایدار شهری ، توسعه زیر ساخت ها باشد  ، توسعه زیرساخت های درمانی در بندر انزلی باید مورد توجه مسئولین  و مدیران شهری  ، گروه های خیرین  و  سازمان های مردم نهاد قرار گیرد .
کد خبر: 82053474 (5303665) | تاریخ خبر: 9 اردیبهشت 1395

انزلی- ایرنا- بیمارستان شهید بهشتی انزلی مرکز درمانی غرب گیلان با آمار بالای مراجعه کننده ، از شش ماه پیش در انتظار دستگاه سی تی اسکن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این بیمارستان بر اساس آمار ارائه شده به طور میانگین ماهانه 9 تا 15 هزار بیمار و مصدوم مراجعه کننده دارد که بسیاری از آنها نیازمند سی تی اسکن فوری هستند.
این در حالی است که در شرایط کنونی همراهان بیمار مجبورند حتی بیماری که ضربه مغزی دیده را برای سی تی اسکن به رشت ببرند که با توجه به بعد مسافت ، ترافیک و زمان مورد نیاز برای پذیرش و بقیه کارها گاه به قیمت جان بیمار تمام می شود.

مراجعان می گویند : بی شک نیروهای بیمارستان اعم از درمانی و خدماتی نیز مشکلاتی دارند که باید مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد اما مساله این است که نباید تاوانش را بیماران رنجور بدهند.
مستهلک بودن دستگاه رادیولوژی و بی کیفیتی عکسهای گرفته شده بنا به گفته پزشکان معالج ، کمبود متخصص رادیولوژی ، سونوگرافی و ارتوپدی از دیگر مشکلات عنوان شده از سوی بعضی افراد است .
یکی از بیماران در این باره گفت : پزشکان عکس رادیولوژی بیمارستان را بدون وضوح و نامناسب عنوان می کنند .
در شرایطی که به گفته افراد آگاه یک دستگاه رادیولوژی نو از مدتها پیش در بیمارستان موجود و در انتظار نصب است.
کمبود ارتوپد و عدم رسیدگی مناسب از دیگر مشکلاتی است که بسیاری از مراجعان از آن گله مند هستند.
فقدان نظافت کافی ، کمبود برخی وسایل و تجهیزات ، فرسودگی برخی لوازم نظیر تشک و ملحفه از موارد دیگر مطرح شده از سوی بعضی مراجعان است .
از سویی خود کارکنان بیمارستان نیز به مشکلاتی اشاره می کنند که قطعا بر دوش آنها سنگینی کرده و بر نحوه عملکرد انها تاثیر منفی می گذارد برخورد خشن برخی پزشکان گوش به زنگ ( on call ) ، کمبود نیروی خدماتی ، عدم فعالیت بخش سونوگرافی و پاراکلینیکی و نیاز بیماران اورژانس ، فرسوده بودن برخی تجهیزات و کمبود بعضی داروها در کنار حقوق و مزایای ناکافی از جمله موارد مطرح شده است.

رییس بیمارستان شهید بهشتی انزلی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت :مهمترین مشکل بیمارستان خرابی دستگاه سی تی اسکن ، کمبود رادیولوژیست و نیروی خدماتی است .
دکتر کامبیز تنهایی اظهار کرد : بارها در مکاتبات با دانشگاه علوم پزشکی این مسئله مطرح و پی گیری شده است .وی اذعان کرد : دستگاه رادیولوژی جدید نیز موجود است که باید از مرکز استان برای نصب آن بیایند.

وی خاطرنشان کرد: امسال قرار است بیمارستان به یک دستگاه ام آر آی نیز مجهز شود.


دکتر تنهایی با نادرست خواندن برخی انتقادات تصریح کرد : کار باید به صورت اصولی انجام شود و ما نیز بر عملکرد کارکنان هر چهار بخش موجود در بیمارستان نظارت داریم .


وی افزود: چهار ارتوپد ، دو جراح مغز و اعصاب ، 12 پزشک عمومی ، چهار متخصص طب اورژانس و شش متخصص قلب در بیمارستان داریم.
وی متذکر شد: چهار پزشک مقیم نیز در بیمارستان داریم و از این بابت وضعیت مناسب است. 


دکتر تنهایی با اشاره به مراجعه 12 هزار بیمار سرپایی و بستری در ماه به این بیمارستان اظهار کرد : قطعا نمی شود انتظارات همه مراجعان را براورده کرد چرا که برخی انتظارات غیرواقعی و یا بیش از حد دارند.


رییس بیمارستان شهید بهشتی انزلی تاکید کرد : در صورت عدم انجام وظیفه نیروهای شاغل در بیمارستان قطعا با آنها برخورد خواهد شد.


رفع مشکلات زیست محیطی بیمارستان ، بهداشتی نمودن سیستم فاضلاب و بهسازی دستگاه دفع زباله های بیمارستانی نیز از خواسته های مردم به ویژه کنشگران محیط زیست است.
بی شک در سالهای اخیر تلاشهای بسیاری برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان صورت گرفته که از آن جمله می توان به اجرای طرح تحول سلامت و بهسازی بخش اورژانس بیمارستان انزلی اشاره کرد .

اما گاهی بعضی بی توجهی ها موجب انباشته شدن مشکلات و نارضایتی ها می شود.مشکلاتی که وقتی پای سلامت و جان افراد در میان است دیگر نمی شود به راحتی از آن گذشت .
امید که با تدبیر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان مشکلات موجود مرتفع و روز بروز به کارایی بهداشت و درمان افزوده و از شمار بیماران کاسته شود.
بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی از سال 82 تاسیس شده است. این بیمارستان هم اکنون با 100 تخت فعال دارای 53 تا 65 درصد میانگین اشغال تخت است و علاوه بر بیماران شهرستان به بیماران غرب استان نیز خدمات درمانی ارائه می دهد. 


بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی دارای 35 پزشک متخصص رسمی، پیمانی و قراردادی و 216 پرستار و مامای رسمی ، پیمانی و طرحی است . 
این بیمارستان دارای بخش جراحی مردان ، زنان ، آی سی یو، سی سی یو ، زایشگاه ، اطفال ، داخلی ، اورژانس ، رادیولوژی ، دیالیز ، اندوسکپی و کولونوسکپی است .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۳
کمیسیون عمران انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

نظرات  (۴)

بالاخره نفهمیدیم  دستگاه سی تی اسکن خراب است یا نصب و راه اندازی نشده است ؟

 1 - ارتوپد با پرونده تخلف زیاد به بیمارستان شهید بهشتی انزلی  تحمیل می شود و  متاسفانه کاری نمی توان کرد ؟  

به خانواده  پیرزن  مفلوک روستایی   ش - غ در تاریخ 13 اردیبهشت گفته شد چون احتمال دارد که طاقت جراحی نداشته باشد باید  رضایت بدهد که پای شکسته اش  بدون جراحی گچ گرفنه شود و یک ماه بعد به مطب پزشک  ارتوپد  ب - گ برود .  

 

 2 - زمان بندی برای ترخیص بیمار  جهت اعزام برای سی تی اسکن   در  یک مرکز  سی تی اسکن خصوصی درست هم زمان با وقت حضور در همان مرکز بوده است

پرسنل بخش می گوید که هر وقت کارمان تمام شد شما را خبر می کنیم  . آیا  پر کردن یک فرم  با دو ساعت  تاخیر در حالی که زمان حضور در مرکز سی تی اسکن خصوصی  را  که خودبیمارستان شهید بهشتی  زمان بندی کرده است ،   روال عادی  محسوب  می شود .

 

همرا ه بیمار با چه سرعتی مسیر  60 کیلومتری بیمارستان شهید بهشتی  تا مرکز سی تی اسکن خصوصی در گلسار را باید طی کند تا به موقع برسد و در  صف سایر بیماران حادثه دیده مراجعه کننده قرار نگیرد ؟   آیا  شرایط وقوع حادثه دیگری را فراهم نکرده اند ؟

 

در پاسخ به درخواست همراه بیمار ،  پس از مطلع شدن از ساعت اعزام   ، در ساعت  1 بعد از ظهر  مسئول مربوطه  اظهار کرده  هر وقت کارمان تمام شد  خبرتان می کنیم  و البته که ساعت  3 یعد از ظهر خبرمان کردند . دستشان درد نکند.

  سختی و فشار کار زیاد در محیط های استرس زا  نظیر بیمارستان قابل درک است اما  بدون شک  و حتما  واحد های درسی  و یا دوره هایی  هم  این پرسنل زحمتکش  گدرانده اند که نگرانی  بیمار و همراه او  برایشان قابل درک باشد .   برای رسیدگی به وضعیتی که تحت کنترل کامل کادر پرستاری و مسئولین بخش باشد  آیا   تاخیر در ساعت اعزام   به مدت دو ساعت  روال عادی است  ؟

البته  جناب دکتر تنهایی  در این مصاحبه  صحبت از توقع زیاد بعضی از  افراد داشتند  البته نمیدانم  نمونه ذکر شده  یک نوع کارشکنی جهت کنترل اوضاع توسط پرسنل و اعزام  دقیقا در ساعت 3 بعداز ظهر  یک سهل انگاری است  یا کنترل و مدیریت  شرایط  بیمارستانی  توسط آن کادر  خاطی مورد اشاره ؟

در حالی که از صیح اعلام کردند  به طور شخصی باید اعزام شوید و  بعد  آمبولانس  اعزام با آمبولانس  بیمار را  به صورت نشسته   همراه با  چند  بیمار دیگر عنوان کردنذ  اما در ساعت  و  زمان تعیین شده برای حضور ( 3 بعد از ظهر )برگه های اعزام  را به دستم   دادند و گفتند  ضخص خودتان را تاسعت   سه و نیم بعد ازظهر بع آنجا برسانید !!

این نوع رفتار خود باعث نگرانی  ،نوهین و تحقیر  بیمار و همراهان او نمی شود؟  حتما این آموزش  به نیروی انسانی شاغل در بیمارستان ها داده شده است  . کما این که برخوردهای انسان دوستانه  و دلگرم کننده ای  را در سطوح مختلف  در این مدت  شاهد بودیم  .

یک دستگاه سی تی اسکن دو میلیارد تومنی  معطل نصب و راه انداریه ؟

در حالی که دانشکده  علوم پزشکی کاشان  دو تای آن را در راستای اجرای طرح نحول سلامت که در برنامه توسعه پنجم مطرح شده  ، سفارش داده .چرا ما در نصب  و راه اندازی آن  معطل مانده ایم   .

این طرح مربوط به توسعه زیر ساخت های درمانی   شامل 1 - ساخت و  باز سازی بیمارستان  و  2 - خرید تجهیزات  بیمارستانی و 3 -  تحول نیروی انسانی کارآمد و جذب پزشکان متخصص و فوق متحصص مقیم  است   و از همه مهمتر  تقبل   بیش از  90  درصد  هزینه های درمانی بیمه شدگان طرح سلامت  را شامل می شود .بیمه شدگانی که فاقد سایر دفترچه های درمانی هستند در همان روز می توانند بیمه شده و  مشمول این طرح شوند .

دستگاه سی تی اسکن مولتی اسلایس

تصویر برداری از اندامهای داخلی

تعداد مورد نیاز: 2 دستگاه

قیمت واحد: حدود 2 میلیارد تومان

این نوشته فقط بخشی از نیاز های  اعلام شده خیرین سلامت  دانشکده علوم پزشکی کاشان است .

http://kaums.ac.ir/

دستگاه مولتی سی تی اسکن  اسلایس  64 چیست ؟

  اسی تی اسکن  وسیله ای است که  مقاطعی با فاصله های 5 تا 10 میلی متر از عضو موردنظر تهیه می کند. در صورتی که ضایعه یی در فاصله بین دو مقطع وجود داشته باشد از دید پزشک دور می ماند.    بنابراین به دنبال رفع این مشکلات اسکنر های جدیدی به نام سی تی اسکن مولتی اسلایس حدود سال 2000 میلادی به بازار عرضه شدند. این اسکن ها در چند سال اخیر تحولات زیادی به خود دیدند، تا جایی که آخرین تحولات انجام شده روی این دستگاه، آن را قادر به تشخیص گرفتگی های عروق کرونر کرد. آخرین نسخه موجود این دستگاه سی تی اسکن مولتی اسلایس 64 نام دارد.

    
    
عدد کنار اسم این دستگاه بیان کننده تعداد دتکتور دستگاه است به طوری که دستگاه های اولیه به نام های مولتی اسلایس 2 ، 4 ، 8 ، 32 و... خوانده می شدند.
    
    
سی تی اسکن مولتی اسلایس 64 ضمن اینکه با تهیه مقاطعی با فاصله های 2 میلی متری از عضو مورد نظر در زمان کوتاه باعث می شود به جزئیات منطقه مورد بررسی (فارغ از حرکت آن عضو) پی ببریم، تصاویری از تمام سطوح عضو و در همه جهات به پزشک ارائه می دهد. دستگاه توانایی پزشکان را در تشخیص گرفتگی های عروقی مثل عروق کرونر به صورت غیرتهاجمی فراهم کرده است، چرا که قبل از این زمان بررسی عروق کرونر با آنژیوگرافی صورت می گرفت. این در حالی است که با سی تی اسکن مولتی اسلایس طی زمان کوتاه تر و بدون عارضه شناخته شده می توان بیماری قلبی را تشخیص داد. با این دستگاه پزشک می تواند در مدت چند دقیقه به تشخیص برسد. با این شیوه حضور لخته در گرفتگی های عروق کرونر سریعاً تشخیص داده شده و بدین ترتیب پزشکان متخصص وارد عمل شده و از عوارض حاد جلوگیری به عمل می آید. (برای مثال بیماران بستری در سی سی یو). همچنین متخصصان می توانند سلامت رگ های پیوندشده و عروق قلبی دارای stent را بررسی کنند. صرفه جویی در زمان و هزینه از دیگر مزایای اسکن مولتی اسلایس است.

می توان گفت که این دستگاه اشعه X  را به صورت دورانی از بدن عبور می دهد و لذا  دوران  اشعه  و یا  شی  و یا هر دو حالت های تکاملی این دستگاه را  طی کرده است و بهترین حالت آن همین دستگاه     سی تی اسکن مولتی اسلایس 64  می باشد که میزان وضوح  فضایی آن  (۰٫۵) (۰٫۵) (۱٫۰) میلیمتر مکعب است .

  این اطلاعات ساده از ویکی پدیا استخراج شده است .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی