انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

نهادی مدنی، غیردولتی، غیرسیاسی، غیر انتفاعی و بدون وابستگی به گروه های حزبی، قومی، نژادی و ایدئولوژیک بدون وابستگی به گروه های حزبی، جناحی، قومی و عقیدتی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

مدیریت کنید نه ریشه کن !

دوشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۶، ۰۷:۰۳ ب.ظ

مدیریت کنید نه ریشه کن!!!

تاوان عدم مدیریت صحیح، ریشه کن کردن درختان نیست
سالهاست دستان بی رحم بشر با مشتی شعار حمایت از طبیعت، اما در سویی دیگر تبر به جان طبیعت انداخته تا به دلایل مختلف به اهداف اقتصادی خود دست پیدا کند.
همیشه گمان می شد درختان سر به فلک کشیده پارک ها و خیابان ها و حاشیه بلوارهای شهر به راستی درختان خوشبخت و رهایی هستند که برای زیباسازی شهر ماندگارند و هرگز نابود و ریشه کن نمی شوند، بی تردید مرگ خاموش طبیعت از دیرباز تاوان سنگینی را به قیمت آسایش زندگی بشر پس داده است به گونه ای که تاراج طبیعت از دردناک ترین معضلاتی است که می توان از آن به عنوان مرگ خاموش طبیعت نام برد.
اما موضوع قطع برخی درختان یا به قول خودشان هرس درختان !! معضل جدیدی است که در قبال حمایت از محیط زیست و نگهداری از منابع طبیعی دلیلی منطقی به شمار نمی رود،هرچند عادت کرده ایم بر سر معضلی جدید جنجال به راه بیاندازیم اما چرا هرگز قبل از وقوع چنین فاجعه های زیست محیطی به حمایت بر نمی خیزیم، برای جلوگیری از قطع درختان اعتراضی نمی کنیم و همیشه همانند نوش داروی پس از مرگ سهراب هستیم که بر بستر مرگ می نشینیم و با گرفتن چندین عکس و ویدیو و نشر در فضای مجازی از مرگ دلخراش درختان کاری دیگری از دستمان بر نمی آید و فقط نظاره گر نابودی طبیعت هستیم و بی تردید خودمان هم مقصر این نوع فاجعه ها هستیم.
اما سوای موضوع قطع درختان،از زوایایی دیگر می توان به این معضل پرداخت که سالهاست آن را نادیده قلمداد می کنیم و آن عدم مدیریت صحیح است که بدون توجه به نگهداری از این درختان و نرسیدن آب به ریشه ها با آبیاری نامناسب و هرس نکردن به راحتی و با وجدانی آسوده مجوز ریشه کن شدنشان را صادر می کنیم.
یادمان باشد تاوان عدم مدیریت صحیح ریشه کن کردن درختان نیست بلکه مدیریتی است که با فکر و اندیشه به سادگی می توان از وقوع فاجعه های زیست محیطی بزرگتری جلوگیری کرد. به راستی تاسف آور است وقتی با طبیعت خود چنین می کنیم در حالی که طبیعت جزئی از زندگی ماست و ما برای ادامه حیات بی شک به آن نیازمندیم و اگر همین روال ادامه پیدا نماید ما سرمایه های بزرگی را از دست می دهیم ،سرمایه های ما همین درختان زیبایی هستند که در طول این سالها برای صنعت بی رحمانه دارند از بین می روند و هیچ کس جز نظاره کردن کاری نمی کند.
الهام عباس پور

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۱۳
رئیس هیات مدیره

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی