انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

نهادی مدنی، غیردولتی، غیرسیاسی، غیر انتفاعی و بدون وابستگی به گروه های حزبی، قومی، نژادی و ایدئولوژیک بدون وابستگی به گروه های حزبی، جناحی، قومی و عقیدتی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

سنبل ابی .این مهمان ناخوانده مهاجم بزرگترین تهدید برای تالاب بین المللی انزلی راریشه کن کنیم .همراه بااداره کل محیط زیست وسازمانهای مردم نهاد استان گیلان 

زمان حرکت : 10و30دقیقه صبح روزچهارشنبه 9 دیماه 1394

مکان حرکت: ساختمان پایگاه محیط بانی سازمان محیط زیست .واقع درجزیره قلم گوده "ازطریق درب ورودی شیلات به طرف جزیره"

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۷
رئیس هیات مدیره

نظرات  (۱)

۱۵ دی ۹۴ ، ۰۰:۵۷ "نیروی کار مجانی " و "کار داوطلبانه "

سرکار خانوم مسرور  ، ریاست محترم  انجمن طرفداران  توسعه بندر انزلی  ، شاید به دلیل حاشیه امنی که  در مقام یک گزارشگر  در "خبرگزاری جمهوری اسلامی " " ایرنا "  دارید خیلی راحت فیلم و عکس  و کلیپ تهیه شده توسط شما  طی دو هفته از شبکه استانی  پخش می شود و باز  شما  به عنوان کارشناس  توضیحات دیگری را به  مطالب قبلی می افزایید  یعنی شما در مقام گزارشگر و صاحب نظر  به طور توام شرکت دارید . پس میتوانید متوجه شوید که همگان دارای توانایی های شما در حفظ جایگاه و موقعیت شغلی نیستند و اما چرا سطح مطالب مطروحه را در یک  انجمن مردم نهاد ، در حد روزنامه های زرد تنزل داده اید و به جای  پاسخ در بخش نظرات اقدام به ریشه یابی دشمن فرضی  با انتشار یک  "مقاله  خاص "  کرده اید   پرسش برانگیز است .

 چرا مفهوم نیروی کار مجانی و داوطلبانه را یک استثمار شغلی فرض می نمایید در حالی که  از منظر ارزش گزاره های منطقی ، دو گزاره خبری   1 -   "نیروی کار مجانی "   p=   2   - "کارداوطلبانه " = q   در صورت ترکیب عطفی  (        (and  فقط در صورتی درست ارزیابی می شود که هردو گزاره  خبری درست باشند  یعنی  این ترکیب عطفی فقط و فقط وقتی درست است که هردو گزاره درست باشد .

 اگر این مطلب راپذیرفته اید که در دوران دبیرستان تدریس می شود  در تعریف کار داوطلبانه یا volunteer job ،  اینطور  آمده که به کاری گفته می‌شود که در ازای انجام آن، دستمزدی از کارفرما دریافت نمی‌شود و هدفش بالا بردن کیفیت زندگی دیگران و گسترش محبت میان مردم یک اجتماع است.

یعنی "نیروی کارمجانی "   .and .   "کار داوطلبانه "   نه تنها مفهومی استثمارگرایانه نیست بلکه در صورتی که در خدمت انجمن های مردم نهاد در آید به عنوان سوابق کاری مثبت در کشورهای غربی امتیاز در رسیدن به پست های شغلی و پذیرس در رشته های دانشگاهی برای جوانان و نوجوانان ارزیابی  می شود . توجه شما را به مقاله ای از روزنامه اطلاعات  با لینک زیر جلب می نمایم و بخشی از آن را باز نویس میکنم. با آرزوی صبوری بیشتر و تحمل مخالف برای شما .

http://www.ettelaat.com/etiran/?p=132043

 

و اینک   بخشی  از  مقاله 

مشکلات کار داوطلبانه در ایران
ایده کار داوطلبانه در همه جای دنیا و نزد همه افراد، ایده ای پسندیده و مقبول است. حتی بسیاری در کشور خودمان به محض اطلاع، بر آن می شوند که اقدام کنند اما وقتی در جریان کار قرار می گیرند می فهمند که متأسفانه مسیر راه در ایران به همواری کار داوطلبانه در یک کشور اروپایی یا امریکایی نیست.
چرا که کار داوطلبانه در ایران به ویژه در حوزه‌هایی نظیر محیط‌زیست ارزش قلمداد نمی‌شود و برخوردها، گاه ذوق داوطلبان را نیز کور می کند.دیگر این که در کانادا و امریکا و اروپا، کار داوطلبانه در رزومه کاری یک جوان یا نوجوان، امتیاز مهم و ارزشمند است ولی در ایران چنین نیست و بسیاری والدین ترجیح می دهند فرزندانشان دنبال کاری بروند که در استخدام یا تحصیل آنان مؤثر باشد و به اصطلاح وقت و عمر فرزندشان هدر نرود، آن هم زمانی که یکی از اولویت های افراد معیشت و کسب درآمد است!بنابراین ضرورت دارد که با آموزش و فرهــنگ سازی، کـار داوطلبانه بخشی از مسئولیت ها و ارزش های اجتماعی و شهروندی مردم تعریف شود و دولت و مسئولان کشوری نیز با حمایت همه جانبه از سازمان های مردم نهاد و کسانی که کار داوطلبانه انجام می دهند، مسیر این نوع فعالیت ها را در ایران هموار کنند.


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی