انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

نهادی مدنی، غیردولتی، غیرسیاسی، غیر انتفاعی و بدون وابستگی به گروه های حزبی، قومی، نژادی و ایدئولوژیک بدون وابستگی به گروه های حزبی، جناحی، قومی و عقیدتی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

انجمن طرفداران توسعه بندرانزلیدبیر کمیسیون محیط زیست انجمن طرفداران توسعه انزلی در این مراسم با قرائت پیام دبیرکل کنوانسیون رامسر در خصوص تالاب و تقدیر از اسکندر فیروز بنیانگذار سازمان حفاظت محیط زیست ایران بر لزوم مدیریت آب و تالابها تاکید کرد.
' لیلا مسروری ' اظهار کرد: با توجه به کاهش منابع آب، مصرف بهینه آب و بازیافت آن باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر این که هر موجودی در زنجیره حیات ارزش و اهمیت خود را دارد و بطور قطع دلیلی در خلقت آن وجود داشته یادآور شد: ما به عنوان انسان های مدعی تکامل باید مداقه بیشتری در خصوص آب و تالاب داشته باشیم .
*آستانه تحمل مردم نسبت به تخریب طبیعت باید پایین بیاید
این فعال محیط زیست تصریح کرد: آستانه تحمل مردم نسبت به تخریب طبیعت همچون قطع درختان و آلوده کردن منابع آبی بالا رفته و احتیاج است که این آستانه تحمل را پایین بیاوریم .
وی برنامه ریزی برای آموزش مردم و تاثیرگذاری بر قشرهای مختلف جامعه را با شناسایی گروه های هدف امکانپذیر خواند و بر نقش مهم هنر در انتقال و نهادینه شدن این آموزش ها تاکید کرد.
مسروری خاطرنشان کرد: زبان هنر از نمایش و شعر و داستان گرفته تا سینما و هنرهای تجسمی بهترین زبان برای آموزش غیرمستقیم مسائل زیست محیطی است .
وی با تاکید بر لزوم بهره گیری از گروههای تاثیرگذار، نقش رسانه ها را در انتقال این مفاهیم و مسائل زیست محیطی بی بدیل خواند .
*تنش آبی برای ایران در راه است
وی تصریح کرد : ایران در منطقه خشک قرار دارد و پراکنش بارندگی در کشور قابل توجه نیست و این حاکی از آن است که تنش آبی برای ایران در راه است .
مسروری گفت: حق آبه های تالابی رعایت نمی شود و برداشت ها با بی تدبیری صورت می گیرد و این است که در مناطقی از کشور با فرونشست خاک مواجهیم و اگر خاک نباشد زراعت نیست و اگر آب نباشد حیاتی نیست .
در این گردهمایی سخنان امام جمعه انزلی در انتقاد از وضعیت طرح احیاء تالاب انزلی قرائت و از ایشان به دلیل توجه به مسائل زیست محیطی قدردانی شد.
در ادامه جلسه مریم ساحلی نویسنده اهل انزلی و مدرس انجمن داستان هزار و یک شب انزلی داستان کوتاه ' عروس ' با موضوع تالاب را برای حاضران قرائت کرد . همچنین افسانه شاهزاده خانم لاله از ' شعله آریان پور ' خوانده و از اعضای انجمن داستان هزار و یک شب بدلیل همکاری در ارسال داستان به مناسبت روزجهانی تالابها با اهدای لوح تقدیر شد.
محمد تقی بارور شاعر اهل انزلی نیز اشعار گیلکی را در خصوص تالاب و مالا ( ماهی گیر ) برای حاضران قرائت کرد.
در خاتمه بیانیه انجمن طرفداران توسعه انزلی به تائید موسسه سبزکاران گیلان ، جمعیت زنان مبارزه با آلودگی شاخه گیلان و جمعیت زنان و جوانان حامی محیط زیست گیلان و انجمن حمایت از کودکان احسان و سایر حاضران رسید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی