انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

نهادی مدنی، غیردولتی، غیرسیاسی، غیر انتفاعی و بدون وابستگی به گروه های حزبی، قومی، نژادی و ایدئولوژیک بدون وابستگی به گروه های حزبی، جناحی، قومی و عقیدتی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

طرح بزرگ ساماندهی میان پشته و خیابان تکاوران

پنجشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۳۹ ب.ظ

بندر انزلی به سه بخش یا سه  پاره تقسیم شده است 

1- انزلی    2-  غازیان  3- میان پشته   که سومی  بخش میانی و رابط میان آ ن دو دیگر است و به همین دلیل میان پشته نام دارد که نقش جزیره میانی مابین دو شبه جزیره غازیان و انزلی را  ایفا می کند .

 میان پشته از چهار طرف با آبراهه محصور است از شمال به شنبه بازار روگا ( روگا = رود گاه=رودخانه)،  ازغرب به پاشا روگا   ،  از جنوب به نهنگ روگا  و   از  شرق به کانال بزرگ انزلی محدود است .

اهمیت میان پشته از نظر اتصال شریان های بخش شرقی (غازیان) به بخش غربی (انزلی) بسیار زیاد است. هر نوع ایجاد گره در ترافیک این بخش موجب اخلال در ارتباط بین دو بخش دیگر شهر می شود و از آنجا که همه فعالیت های شهری در دو بخش انزلی و غازیان کاملا وابسته به یکدیگرند به همین جهت قطع ارتباط این دو حتی برای ساعاتی کوتاه نیز  قابل تصور نیست .سهولت کلیه حرکات درون شهری به شدت وابسته به  سهولت ترافیکی و حرکت در  این بخش میانی است .

طرح ساماندهی ترافیکی میان پشته و تکاوران به همین دلیل مدتهاست که یکی از دغدغه های اصلی شهرداری بندر انزلی بوده است . این طرح با مطالعات زیاد در شهرداری بندر انزلی توسط مهندس سعید وحدتی پور (که  همواره در جند سال اخیر به عنوان مشاور  در طرحهای عمران شهری با شهرداری انزلی همکاری نموده است ) طراحی و پیشنهاد گردیده است  و با همکاری مسئولین فنی شهرداری نکات فنی و مسا ئل  مربوط به معارض  در تعریض خیابانها  و مبا حث خرید و تملک اراضی مورد بررسی قرار گرفت و نیز  در جالسات مکرر در کمسیون عمران شورای محترم شهر به شور و مشورت گذاشته شده و نهایتا" در صحن اصلی شورا اسلامی شهربندر انزلی مصوب گردیده است . این طرح منطبق با طرح جامع جدید انزلی بوده  و مصوبه ی شورای محترم ترافیک را دارد.

طرح  خیابان تکاوران  مابین دو پل ولایت 1 و2

لوپ گردشی یک طرفه  با استفاده از تعریض خیابان  تامین اجتماعی

بلوار  تکاوران و دور برگردان برای جزیره قلم گوده 

ورودی جزیره قلم گوده.

 هزینه های اجرائی این طرح در مباحث احداث معابر و تعریض معابر و پیاده روسازی و آسفالت و روشنائی و پل عابر پیاده بالغ بر هفت میلیارد ریال برآورد گردیده است و  مازاد برآن هزینه های خرید و تملک اراضی در طرح را نیز خواهد داشت .

                                  

                              

                                                بلوار تکاوران به این شکل خواهد شد .

 این خیابان از سمت شمال 20 متر تعریض خواهد داشت . که عملیات باز گشائی  و احداث معبر چهار لاینه شمالی و احداث جداول و پیاده رو شمالی در حال اجرا می باشد و درختان ضلع شمالی خیابان فعلی در وسط باغ میانی بصورت رفوژ با عرض  7 متر خفظ خواهد گردید . با ایجاد یک نوار سبز همراه با درخت در شمال بخش  تعریض شده ،خیابان با 3 ردیف درخت ،   نمای جذابی را خواهد داشت . از عرض 7 متری باغچه و رفوژ میانی برای احداث  یوترن یا دور برگردان استفاده خواهد شد . امید است با احداث این پروژه مهم   ، ترافیک روانی را در اتصال دو بخش انزلی و غازیان شاهد باشیم . ... و انشااله پروژه بعدی سا ماندهی ترافیک پس از پل انزلی در دستور کار باشد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۰۹
کمیسیون عمران انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

نظرات  (۶)

۰۱ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۱۳ ویرایشگر از "الوشهروند " لطفا دست اندر کاران سایت اصلاح و طبقه بندی کنند
 قربان محمدی

خیابان 45 متری تکاوران ؟

 اولا  تعریف وقف در قانون مدنی  و استفتائات در حکم شرعی وقف برای مسجد نشان می دهد که لزوم وجود واقف شرط اولیه   هر نوع وقف می باشد اما  مصلی انزلی بخشی از کاخ میان پشته محسوب می شود . پس باید  با پیروی از قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران و مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری  در درون بافت شهری به حیات خود ادامه دهد و  بخشی ازیک پیکره ی واحد شهری و مدنی باشد .

وقف از جمله عقود است و ثمره آن حبس کردن اصل مال و اختصاص دادن منفعت آن برای موقوف علیهم است. عقد وقف از چند رکن که شامل: واقف؛ موقوف علیهم(یعنی کسانی که مال مذکور برای آنان وقف شده است)؛ موقوف(مال وقف شده) تشکیل شده است.

در ماده  55 و 56 قانون مدنی  وقف چنین تعریف  شده است .

 ماده ۵۵

وقف عبارت است از این که عین مال، حبس و منافع آن تسبیل شود.

 ماده ۵۶

وقف واقع می‌شود به ایجاب از طرف واقف به هر لفظی که صراحتاً دلالت بر معنی آن کند و قبول طبقه اول از موقوف علیهم یا قائم مقام قانونی آن‌ها در صورتی که محصور باشند مثل وقف بر اولاد و اگر موقوف‌علیهم غیرمحصور یا وقف بر مصالح عامه باشد در این صورت قبول حاکم، شرط است.

بند   "ت " ماده سوم  اساسنامه مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی  شهرسازی و معماری   مصوب  10/12/1378    ،  یکی از وظایف این مرکز را    تحقیق و بررسی  وانجام اقدامات لازم در خصوص  طراحی مناسب معماری مسجد و جایگاه آن  در شهرسازی اسلامی  می داند .

" ت ـ تحقیق و بررسی در زمینه معماری مسجد و جایگاه آن در شهرسازی اسلامی و انجام اقدامات لازم درخصوص طراحی مناسب برای مساجد و‌تحول اساسی در این امر. "

حال متولیان و کارگزاران مصلی انزلی  با عقد قراردادهایی که شاید برای  اشخاص حقیقی یا حقوقی ساخت و ساز و توسعه  بنا  انتفاعی را نیز به همراه نداشته است  ،  موجبات تحقق  مشکلات  ساختاری در شبکه عبور و مرور شهری شده اند . لذا شایسته است  فرهیحتگان دست اندر کار  کمیته عمرانی مرکز رسیدگی به امور مساجد با پیروی از اساسنامه داخلی خود که متضمن  رعایت قوانین و مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری هست  در این امر خطیر و عام المنفعه   و فنی  ، یاری گر دست اندر کاران شهرداری  ، شورای شهر و شورای ترافیک  باشند .



برگرفته شده از وبسایت انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی
۰۱ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۰۹ ویرایشگر از " الو شهروند "
 محمدعلی کارشناس شهرسازی

چرا متولیان و کارگزاران مصلی  بندر انزلی  ، زمین  کاخ میان پشته  را  با اجرای طرح های ساختمانی بی پشتوانه تخصصی و بدون  در نظر داشتن مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری  و طرح جامع شهری بندرانزلی  ، آنچنان به خیابان تکاوران نزدیک کرده اند که فاقد  ورودی  شایسته و درخور  این فضای مذهبی و سیاسی است  و از طرفی   دیگر  مانع  ساماندهی ترافیک شهری  بندر انزلی شده است  ؟

 افزایش جمعیت شهری افزایش جمعیت نماز گزار و افزایش ترافیک شهری  ، همگی حلقه های پیوسته یک زنجیر هستند که ظاهرا متولیلن و کارگزاران  مصلی بندر انزلی فقط افزایش جمعیت نماز گزار  و توسعه  فضای  داخلی آنرا  هدف توسعه بنا قرار داده اند. آقای قربان محمدی   در " الو شهروند " هم در رابطه با  کمیته عمرانی رسیدگی به امور مساجد مطالبی  مرقوم فرمودند که  فحوای امر هماهنگی با مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری و قوانین جاریه کشور را می رساند  و  تاکید دارد که  نقشه های مسجد و مصلی باید ممهور به مهر  اشخاص حقیقی و یا حقوقی دارای پروانه اشتغال   به کار مهندسی ساختمان باشد که طبیعتا  موظف به رعایت قوانین و مقرارت  ملی ساختمان  و  مصوبات  شورای عالی  شهرسازی و معماری می باشند .



برگرفته شده از وبسایت انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی
۰۱ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۰۶ ویرایشگر ی از "الو شهروند "
سلام  ، هر روز که از خیابان تکاوران  عبور می کنیم  شاهد تغییراتی  مثبت  در ساماندهی ترافیکی  شهر می شویم  اما چرا پیچ بسیار تند در جلوی مصلی بندر انزلی  (کاخ میان پشته – پل هوایی ) اصلاح نمی شود  ؟ مگر در طرح جامع بندر انزلی  ، این خیابان با عرض های مختلف در طراحی شهری مصوب شده است ؟ چرا متولیان و دلسوزان شهر  پادرمیانی نمی کنند  تا زمین  کاخ میان پشته  که بخشی از آن  مصلی انزلی را تشکیل می دهد  برای  تامین رفاه و امنیت و سلامتی شهروندان ، در اختیار  مردم شهر قرار گیرد ؟ از نماینده  محترم مجلس  شورای اسلامی  و نمایندگان محترم  شورای شهر که  دقیقا از  جزئیات اجرایی مقاطع  مختلف خیابان تکاوران  مطلع هستند درخواست می شود که جلودار  این امر عمرانی و  سازنده  ، با  صرف کمترین  هزینه ها باشند .  دست حق یارتان باد 



ازتوضیحات روشنگرانه شما سپاسگذارم
۱۶ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۲۸ فرهنگ انزلی
سلام ، خدا قوت . ممنون از اطلاع رسانی .
این جوری که داریم پیش میریم سال 93 میتونه سال پرباری برای انزلی باشه .اما بهتربودچگونگی رفت وامدهای این طرح هم توضیح داده میشد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی