انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

نهادی مدنی، غیردولتی، غیرسیاسی، غیر انتفاعی و بدون وابستگی به گروه های حزبی، قومی، نژادی و ایدئولوژیک بدون وابستگی به گروه های حزبی، جناحی، قومی و عقیدتی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

سه شنبه هابدون خودرو

چهارشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۷، ۰۸:۵۵ ب.ظ

روزجهانی دوچرخه سواری 

دعوتی است صمیمانه و عمومی از مردم، از مردم سرزمینی که دامانش، زیست ما انسان ها است. دعوت به این که یک روز خودرا به احترام این مادر دوست داشتنی و دلخوشی اش به آسمان آبی، خودروهای شخصی را روشن نکنیم و با بهره گیری از ناوگان حمل و نقل عمومی، دوچرخه سواری و یا پیاده روی علاوه برهمراهی برای حفاظت از محیط زیست خود، تمرین کار گروهی را نیز انجام دهیم. تمرینی که در نوع خود سفری است در دل زندگی روزمره، کشف شهری که هرروز با سرعت از کنار دیدنی هایش عبور می کنیم. شهر هرروز دلگرم دیدار ماست، از یک "سه شنبه" این دیدار را تازه کنیم.
🔻این یک دعوت صمیمانه است برای آبی آسمان و تازگی نفس🔻

🔹وجود اتومبیل هایی که روزانه بیش از ظرفیت خیابانها در حال تردد و جابجایی هستند باعث به وجود آمدن آلودگی هوا، آلودگی صوتی، ترافیک و دیگر مشکلات زیست محیطی میشود. ترافیک و مشکلات آن سبب شده تا حرکتهایی در جهت هشدار به خطرات و مشکلات ناشی از بحرانی که در آینده گریبانگیر نسل های آتی می شود صورت گیرد. یکی از این حرکتها روی آوردن به یکی از اشکال حمل و نقل پاک یعنی دوچرخه است. امروزه استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله ای مناسب جهت جابجایی ساکنان شهرها بیش از پیش اهمیت یافته است. وضعیت توپوگرافی مناسب، آب و هوای معتدل شهر ساحلی بندرانزلی از عوامل گسترش فرهنگ دوچرخه سواری در دهه های گذشته و امروز بوده است. بررسی ها نشان می دهد که سهم دوچرخه در سفرهای شهری امروز شهروندان شهر انزلی روبه بهبودی است که میطلبد فعالیتهای نسبتاً مطلوب و جامع و مطالعه شده ای در شهر انزلی توسط سازمانهای متولی حمل و نقل شهری در راستای ارتقای جایگاه فرهنگ شهروندی و انسانی تر کردن فضاهای شهری صورت بگیرد.

🔹 #روز_جهانی_دوچرخه_سواری 🔹

امروز ۱۳ خرداد ۹۷ در یک صبح بارانی دو عضو محترم شورای اسلامی شهر بندرانزلی (آقایان ابراهیم برفچالان و یاسر کریم بخش) در روز جهانی دوچرخه سواری مسیر میدان مادر به جهانگانی و میدان مرکزی شهر (امام خمینی) همرکاب شهروندانشان شدند تا در طرح این شعار که دوچرخه سواری ایمن در شهر انزلی، حداقل ترین حق شهروندان است همراه باشند.
امیدواریم مدیریت شهری و شهرداری به شناخت مشکلات و محدودیتها و توانایی های بلقوه برای گسترش استفاده از دوچرخه در امور حمل و نقل عمومی برسند و بعد از امکان سنجی و مطالعات جامع شاهد احداث ایستگاه دوچرخه سواری در شهر ساحلی انزلی باشیم، شهری که همیشه در چهار فصل خود پذیرای گردشگران متعدد از اقصی نقاط ایران و جهان است که می توانند در شهر انزلی با دوچرخه از اماکن تاریخی،گردشگری و بازارهای محلی دیدن کنند.
گزارش از: محمد امین معصومی

#همه_همرکابیم
#دوچرخه_برای_کار
#دوچرخه_برای_زندگی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۱۶
رئیس هیات مدیره

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی