انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

نهادی مدنی، غیردولتی، غیرسیاسی، غیر انتفاعی و بدون وابستگی به گروه های حزبی، قومی، نژادی و ایدئولوژیک بدون وابستگی به گروه های حزبی، جناحی، قومی و عقیدتی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

گزارش اجرای برنامه روز جهانی تنوع زیستی در ایستگاه قلم گوده بندرانزلی مورخ ۹۶/۲/۳۱

 

با عرض سلام و درود

خدمت یکایک فعّالان و حامیان محیط زیست بندرانزلی

اول خرداد ماه مصادف با ۲۲ مه روز جهانی تنوع زیستی نامگذاری شده است،  که سازمان ملل متحد در راستای افزایش آگاهی عموم و بالا بردن سطح درک مردم نسبت به مسائل مربوط به تنوع زیستی، ۲۲ مه ( اول خرداد) را به عنوان روز جهانی تنوع زیستی اعلام کرده است.

 

تنوع زیستی در سطح گونه واکوسیستم، رکن مهمی در بسیاری از جنبه های گردشگری می باشد که همواره شناخت اهمیت اقتصاد گردشگری از طریق مناظر جذاب و تنوع زیستی غنی، زیر بنای سیاسی و اقتصادی در حفاظت از تنوع زیستی می باشد که به همین دلیل شعار امسال تنوع زیستی و گردشگری پایدار نامگذاری شده است.

به همین مناسبت ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه  اداره حفاظت محیط زیست شهرستان با همکاری انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی و همراهی مسئولین استانی، دوستداران و فعّالان محیط زیست، با اجرای برنامه های  کارگاهی - آموزشی برای دانش آموزان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۲ انزلی، مدرسه ابتدایی سماء و دانش آموختگان موسسه زبان کهکشان، در فضای زیبای جنگلی ایستگاه محیط زیست قلم گوده انزلی، این روز را گرامی داشته که با استقبال خوبی همراه بود.

ابتدا با پخش سرود ملی برنامه آغاز گردید و مجری برنامه، سرکار خانم کیمیا زراعت پرور ضمن خوش آمدگویی به حاضران، از جناب آقای دکتر هادی پور، رئیس اداره حفاظت محیط زیست انزلی دعوت به سخنرانی کردند.

 

دکتر هادی پور به اهمیت تنوع زیستی و گردشگری پایدار باتوجه به موقعیت جغرافیایی خاص شهرستان با وجود تالاب بین المللی که از تنوع زیستی بالایی برخوردار است اشاره کردند.

وی فرمودند عوامل مختلفی از جمله تغییر در ساختار زیست بوم ها، گونه های مهاجم بیگانه، بهره برداری بی رویه، الودگی ها و تغییراقلیم جهانی، طبیعت و تنوع زیستی ما را تهدید میکند که مهمترین آن تخریب و از دست رفتن زیستگاه های طبیعی است.

فشارهایی که انسان بر زمین وارد میکند تاثیر مستقیمی بر نابودی زیستگاه ها دارد.

قسمت پر هیجان برنامه برای دانش آموزان، شناخت برخی از تنوع زیستی و دیدن برخی از جانوران آسیب دیده منطقه تالاب انزلی مثل (لاکپشت، گورکن رودک، حواصیل شب، عقاب صحرایی، شاه بوف پرنده ای از خانواده جغد)بود. در این قسمت جناب آقای شریف، فعّال محیط زیست شهرستان لاهیجان در زمینه حیات وحش، توضیحاتی کامل از مشخصات جانوران پستانداران، خزنده گان و پرنده گان دادند که با پرسش و پاسخ دانش اموزان همراه بود.

در انتهای برنامه دانیال ابراهیمی از فعّالان محیط زیست مدرسه ابتدایی سماء متنی را در مورد روز جهانی تنوع زیستی قرائت کردند و با میهمانان گرامی عکسی به یادبود از این مراسم گرفته شد.

محمد امین معصومی: مسئول کمیسیون محیط زیست انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی