انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

نهادی مدنی، غیردولتی، غیرسیاسی، غیر انتفاعی و بدون وابستگی به گروه های حزبی، قومی، نژادی و ایدئولوژیک بدون وابستگی به گروه های حزبی، جناحی، قومی و عقیدتی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

دیپلماسی مردم _مردم جایگزین بی برنامگی مدیران شهری

پنجشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۷، ۰۳:۲۰ ب.ظ

وقتی شهروندان دست به کار می شوند!
دیپلماسی مردم - مردم در جهت بازتاب ظرفیت های فرهنگی بندر انزلی

گورستان ارمنیان

به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد سفر لهستانی ها در کشاکش جنگ جهانی دوم به ایران سلسله برنامه های فرهنگی در تهران و اصفهان برگزار می شود، این خلاصه ای از یک نشست مطبوعاتی ست که خبر آن روز گذشته روی خروجی سایت های خبری کشور قرار گرفت.
فروردین امسال گروهی از مدیران شهری و شهروندان انزلی برای گرامیداشت سالگرد ورود لهستانی ها به ایران که از طریق شهر بندری انزلی اتفاق افتاده بود، در آرامستان لهستانی ها گرد هم آمدند. اینکه آرامستان لهستانی ها در انزلی چه می کند و لهستانی های جنگ زده در انزلی دنبال چه بودند صحبتی ست مفصل که پیشتر گفته شده، اما همین سرنخ ها کافی ست تا بدانیم این دو جغرافیا با همدیگر نقطه اشتراکی دارند که این نقطه اشتراک می تواند پتانسیلی برای رشد و گسترش فضای فرهنگی هر کدام یک از این مناطق باشد.
متاسفانه تاکنون مدیریت شهری انزلی در استفاده از پتانسیل های گوناگون فرهنگی این شهر که هر کدام می توانند پنجره ای رو به جهانی نو باشند ناکام مانده است. وقتی از مدیران نا امید می شویم باید مردم را وارد ماجرا کرد، خوشبختانه با توجه به رشد کمی و کیفی شبکه های اجتماعی دسترسی شهروندان به دنیای اطلاعات و شرایط فرهنگی دیگر جوامع آسان تر شده است.
امروزه در دنیا یک گونه رایج از دیپلماسی وجود دارد که به آن دیپلماسی مردم - مردم می گویند، در این نوع از دیپلماسی مردم در سطح جهان با استفاده از شبکه های اطلاعاتی رایج با یکدیگر ارتباط گرفته و برای ترویج صلح و داد و ستد فرهنگی تلاش می کنند.
اتفاقی که می تواند به رشد و معرفی بیشتر پتانسیل های فرهنگی شهر انزلی بیانجامد حضور و مشارکت جوانان و نخبگان فرهنگی این شهر است، زمانی که موسسات و نهادهای قدرتمند دیگر شهرهای ایران در حال برنامه ریزی و اجرا پروژه های فرهنگی تاثیرگذار برای معرفی داشته های خود هستند و از طرفی مدیریت فرهنگی و شهری انزلی موضعی منفعلانه نسبت به نیازهای فضای فرهنگی شهر دارند نتیجه اش اوج گیری شهرهای دیگر و عقب ماندگی انزلی در عرصه های فرهنگی می شود. در نمونه اخیر مسائل فرهنگی اتفاق تاریخی ورود لهستانی ها به ایران که از طریق بندر انزلی رقم خورده بود را شهرهای دیگر توسط افراد متخصص و با فعالیت های فرهنگی قدرتمند با نام شهر خود عجین و مطرح کردند.
حال که مدیریت فرهنگی و شهری انزلی دیر و کند به حرکت در می آید خوب است که فعالان اجتماعی و فرهنگی، سازمان های مردم و شهروندان هر کدام یک سفیر فرهنگی متعهد برای شهر محبوب خود باشند و با روش دیپلماسی مردم - مردم ظرفیت های فرهنگی شهر انزلی را به خارج از مرزهای این شهر ببرند.

#آرمین_صافدل
#دیپلماسی_مردم_مردم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۱۶
رئیس هیات مدیره

نظرات  (۱)

متاسفانه دیپلماسی مردم - مردم  اگر منظورتان ارتباط مردم لهستانی و مردم ایرانی ساکن انزلی است  معلوم میشه خیلی از نکات را ندیده اید و در جریان کار نیستید . حداقل این کار ، برافراشتن پرچم لهستان و ایران در چنین روزی در سطح شهر  توسط شهرداری و فرمانداری  است یا پخش تراکت ها  و پوسترهایی  از وقایع این حادثه در سطح شهر توسط مردم و نهادهای اجتماعی  . عکس هایی که نشان دهد چگونه ساکنان قدیمی و فقیر و نیازمند انرلی  از  اهدای جیره ناچیز مواد غذایی خود  در اوج نداری ،به اسرای لهستانی دریغ نمی کردند .خاطراتش توسط بازماندگان بارها در تلویزبون نمایش داده شده است 
شاید یادآوری انسانیت انزلی چی ها در گذشته برای عده ای که در تدارک تجملات زندگی روزمره از هیچ تخلف و فسادی دریغ نمی کنند  و سر برادر و پدر  خود هم کلاه می گذاند  وتوانسته اند  با این روند   ایران را جزو کشورهایی با بالاترین درجه فساد و رشوه گیری  نایل گردانند .  در حال حاضر هم تبلیغات چاسوسی و امثالهم  ،از نزدیکی شهروندان  هر دو کشورفضای  رعب و وحشت  را به میزان مکفی در جامعه تزریق می کند  که فقط باید با برنامه ریزی مسئولین دست اندرکار گره آن گشوده شود .  
پس  باید گفت جناب آرمین خان 
سخن نو آر که 
که نو را حلاوتی است دگر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی