انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

نهادی مدنی، غیردولتی، غیرسیاسی، غیر انتفاعی و بدون وابستگی به گروه های حزبی، قومی، نژادی و ایدئولوژیک بدون وابستگی به گروه های حزبی، جناحی، قومی و عقیدتی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

در آستانه هفتادو پنجمین سال تولد پل غازیان

پنجشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۵۹ ب.ظ

پل قدیم غازیان از آثار تاریخی ثبت شده در فهرست میراث فرهنگی است و از مهمترین نقاط گردشگری شهرستان محسوب میشود . این پل که قدمت 75 ساله دارد . در زیر فشار بار ترافیک  این سالها دوام آورده ،  اما فرسوده شده است .


این پل که با کمی رسیدگی قابلیت تبدیل شدن به زیبا ترین نقطه گردشگری انزلی را دارد ،  میتواند  به یاد گذشته های دور و تاریخ انزلی  دوباره بصورت پل متحرک در آید  و عرشه آن بالا رود .اکنون به دلیل عدم توجه رها شده است .
جدای  از نیاز به مرمت  بنا  و تعمیرات مکانیکی  ، عوامل مهمتر دیگری وجود دارند که مانع بهره برداری این پل در صنعت گردشگری می باشد. از مهمترین آنها وجود تاسیسات شبکه آبرسانی در دو طرف پل می باشد . با توجه به احداث پل جدید ولایت و احداث شبکه جدید در مابین دو عرشه پل جدید مقرر گردید ،  پس از اتمام پل جدید  ، جریان شبکه آب از روی پل قدیم جمع آوری شد ه و به پل جدید انتقال یابد . تا پل قدیم انزلی از تحمل بار جریان آب و لوله های زشت  آن رهایی یافته و به سمت احیا و زنده سازی گذشته ی زیبای خود باز گردد. طرح باز سازی و زیبا سازی این پل هم اکنون در شهرداری بندر انزلی در دست تهیه می باشد.


اکنون پس از گذشت چندین سال از احداث و بهره برداری پل جدید ولاایت متاسفانه این مهم صورت نگرفته است . لذا بدیوسیله از همه مسئولین شهرستان بندر انزلی تقاضا می کنیم آستین همت بالا زده نسبت به انتقال شبکه آبرسانی به محل احداث شده و در بین دو قسمت پل ولایت هرچه سریعتر اقدام نمایند  و از عموم شهروندان نیز انتظار پیگیری  این خواسته و مطالبه  را داریم .


                                                                                             انجمن طرفداران توسعه انزلی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۲۳
کمیسیون عمران انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

آثار باستانی

شهرداری بندرانزلی

پل غازیان

نظرات  (۲)

باسلام در هردوره ومقطعی از تاریخ انسانهایی که دران دوره زندگی میکردنند نشانه های نشات گرفته از فکرو اندیشه شان بجا میگذارند .این انهدام وتخریب حکایت ازچه دارد . مدیرانمان نمیدانند بی اطلاعند برای مثال یک سئوال اوپن بوک چراپل انزلی رو دران سالها متحرک ساخته بودند نخبگان فوری نگویند چونکه بندر در پیر بازار بود که بعد ازساخت پل دیگر انجا کشتی ترددنمیکرد
ایا میشه  روزی شاهد این باشیم که روی این پل چهره نگاران. نقاشان.  موزیسینها.هنرمندان صنایع دستی.جایگاهی داشته باشندهنرهای خودشان راعرضه کنندوبعنوان یک مرکزتوریستی فوق العاده استفاده شود.؟؟ ؟؟؟؟؟یک ضربالمثل چینی میگه ارزوبرجوانان عیب نیست.!!!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی