انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

نهادی مدنی، غیردولتی، غیرسیاسی، غیر انتفاعی و بدون وابستگی به گروه های حزبی، قومی، نژادی و ایدئولوژیک بدون وابستگی به گروه های حزبی، جناحی، قومی و عقیدتی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

برگزاری اختتامیه کنوانسیون حفاظت از محیط زیست دریای خزر(کنوانسیون تهران) در هتل سفید کنار بندرانزلی

 

نخستین اجلاس منطقه ای کنوانسیون تهران پس از لازم الاجرا شدن آن و با هدف اجرایی شدن پروتکل آمادگی، واکنش و همکاری منطقه ای در مقابله با سوانح آلودگی نفتی با عنوان پروتکل آکتائو و کارگروه پایش و ارزیابی محیط زیست دریایی و همچنین بررسی پیش نویس پروتکل پایش، ارزیابی، دستیابی و تبادل اطلاعات با شعار خزر پاک و ایمن در گرو تعامل منطقه ای مورخ 27 فروردین ماه 96 در هتل سفیدکنار بندرانزلی آغاز و مورخ 31 فروردین ماه سال جاری با حضور نمایندگان پنج کشور حاشیه دریای خزر و خانم دکتر پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور همزمان با برنامه های زیست محیطی سمن های مردم نهاد طرفداران توسعه بندرانزلی و وارثان آب و لاله بندر به کار خود پایان داد.

 

دراین همایش با توجه به شعار جهانی روز زمین پاک (سواد محیط زیست و تغییرات اقلیم) ۴۶تن از دانش آموزان بندرانزلی با نقاشی بر روی پرده ای ۱۰ متری با موضوع با هم به سوی زمین پاک، بر اهمیت لزوم توجه به پاکیزه نگه داشتن محیط زیست تاکید کردند.

 

با توجه به برگزاری اجلاس کنوانسیون تهران در بندرانزلی فرصتی به وجود آمد تا توجه فعالان محیط زیست در ایران به این مقوله مهم در حضور نمایندگان کشورهای حاشیه خزر به نمایش گذاشته شد و نمایندگان کشورهای حاشیه خزر با نوشتن پیام هایی بر روی این نقاشی علاوه بر قدردانی از این کار فرهنگی بر لزوم توجه به داشتن زمینی پاک تاکید کردند.

خانواده ها و مدارس در ایجاد و حفظ زمین پاک، نقش محوری داشته و انتشار نشریات و مواد آموزشی ویژه دانش آموزان، می تواند به خانواده ها و دانش آموزان درباره زباله ها، استفاده از کیسه زباله در گذراندن تعطیلات و استراحت در بوستان ها و کوهستان ها، بازیافت زباله ها، خطرهای ناشی از آن برای حیات فردی و اجتماعی آگاهی های لازم را بدهند.

اجرای پروتکل آکتائو در راستای افزایش ارتباطات در زمینه اطلاع رسانی در بین کشورهای منطقه در خصوص محیط زیست دریایی بسیار موثر است.


کنوانسیون تهران در راستای مقابله با آلودگی های زیست محیطی و حفاظت از محیط زیست دریای خزر در سال
۲۰۰۳ میلادی به امضای پنج کشور ایران، جمهوری آذربایجان، قزاقستان ، روسیه و ترکمنستان رسیده است.

 

محمدامین معصومی:مسئول کمیسیون محیط زیست انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی