انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

نهادی مدنی، غیردولتی، غیرسیاسی، غیر انتفاعی و بدون وابستگی به گروه های حزبی، قومی، نژادی و ایدئولوژیک بدون وابستگی به گروه های حزبی، جناحی، قومی و عقیدتی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

انزلی - ایرنا- فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت از محیط زیست گیلان با اشاره به انجام پایش معادن و کارگاه های برداشت شن و ماسه از چابکسر تا آستارا گفت : با هرگونه برداشت غیر مجاز و تخریب بستر و حریم رودخانه ها به شدت برخورد می شود.

کد خبر: 82366900 (5748533) | تاریخ خبر: 09/10/1395

ساسان اکبری پور عصر پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : پیمانکاران و حتی کسانی که مجوز برداشت شن و ماسه را اخذ کرده اند نیز باید مواردی همچون عدم تغییر مکان تخلیه و رعایت میزان حجم برداشت را در دستور کار خود قرار دهند.


وی با اشاره به اینکه حتی تغییر محل تخلیه شن و ماسه نیز تخلف محسوب می شود افزود : هرگونه برداشت غیر مجاز و خارج از چارچوب ضوابط که مغایر با قوانین و مجوزهای زیست محیطی باشد ، تخلف است.
اکبری پور یادآور شد : یگان حفاظت اداره کل حفاظت از محیط زیست گیلان از طریق سامانه پیامکی 1540 آماده دریافت هرگونه گزارش مردمی در خصوص تخریب و تصرف بستر و حریم رودخانه ها و تالاب ها و غیره بوده و در صورت اطلاع رسانی ، در اسرع وقت با شخص یا نهاد متخلف برخورد می شود.
وی با بیان اینکه مجوزهای صادر شده از سوی محیط زیست برای برداشت شن و ماسه تنها در راستای استفاده از آن در پروژه های عمرانی و امور زیربنایی است تاکید کرد: افراد قانون مند از جانب ما نیز محترم بوده و در خصوص تخلفات منجر به تخریب محیط زیست ، این یگان با کسی تعارف ندارد.
اکبری پور خاطرنشان کرد : متاسفانه برداشت های غیر مجاز در استانهای همجوار موجب ایجاد سیلاب ها حتی در کمترین میزان بارش و تغییر اکوسیستم و همچنین آسیب رساندن به بستر رودخانه ها شده و اجازه نخواهیم داد در گیلان نیز، اتفاقاتی از این دست رخ دهد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، افزایش رشد جمعیت شهر نشینی و به تبع آن رشد فیزیکی شهرها ، استفاده از شن و ماسه را به منظور توسعه فیزیکی شهرها با اهداف مختلف در پی داشته بطوریکه می توان گفت شن و ماسه نقش عمده ای در احداث ساختمان ها و پروژه های عمرانی دارد .
به دلیل ارزش بالای شن و ماسه رود خانه ها ، پدیده استخراج آن از بستر رودخانه ها و به خصوص رودخانه های دارای جریان آب دائمی روز بروز افزایش یافته و با اینکه برداشت شن و ماسه در توسعه اقتصادی نواحی جغرافیایی نقش به ظاهر مناسبی دارد اما انجام این عملیات از بستر رودخانه ها پیامدهای زیست محیطی غیر قابل جبرانی را به دنبال دارد .
در گیلان بیش از 40 رودخانه جریان دارد که بستر این رودها عمدتا در مسیر دره‌ های کوهستانی و کوهپایه‌ای پوشیده از جنگل‌های سرسبز و انبوه قرار گرفته و حوزه‌های آبخیز کوچک و بزرگ این استان که از مناطق مرتفع در غرب و جنوب سرچشمه می‌گیرند ، به وسیله تالاب بین المللی انزلی و یا به صورت مستقیم ، به دریای خزر می ریزد.
خبرنگار : رضا اکبری**انتشار : نصراله ابراهیمی 
7471/6070

انتهای پیام /*
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۱۵
کمیسیون عمران انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی