انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

نهادی مدنی، غیردولتی، غیرسیاسی، غیر انتفاعی و بدون وابستگی به گروه های حزبی، قومی، نژادی و ایدئولوژیک بدون وابستگی به گروه های حزبی، جناحی، قومی و عقیدتی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

ائین سپاس از مقامِ معلم، تبیین جایگاه معلم در توسعه جایگاه مدنی به همت انجمن طرفداران توسعه بندر انزلی برگزار شد.


در عصر روز چهارشنبه 9 اسفند 96 مراسم سپاس از مقام معلم با رویکرد تبیین جایگاه معلم در توسعه جامعه مدنی با حضور شهروندان، فرهنگیان و مسئولین شهری در آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر انزلی برگزار شد. در ابتدای این مراسم مه سیما نصیری، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر انزلی ضمن خوشامدگویی به حضار از برگزار کنندگان این مراسم تقدیر کرد.
در ادامه این آئین، مهندس محمد کهنسال به عنوان نماینده دبیرخانه برگزاری مراسم بیانیه دبیرخانه را قرائت کرد، بخشی از این بیانیه اینچنین بود:
در دائره المعارف واژه " معلم " را اینگونه معنا نموده اند : تعلیم دهنده ، آموزنده ، آموزگار، با نگاهی دقیق اما ، معلم معنایی ژرف تر و والاتر را در بر خواهد گرفت . معلم حقیقی علاوه بر آموزش علوم مختلف ؛ ذهن پاک دانش آموز را رنگی از حقیقت می زند و روح و روان سرگردان او را به انسانیت رهنمون می شود . معلم حقیقی ، خالصانه و صادقانه همچون شمع می سوزد و بر تاریکی نور می افروزد تا نوجوانان و جوانان بتواند سره را از ناسره تمیز دهد .
در این مراسم کلیپی از تاریخ آموزش و پرورش بندر انزلی با روایتی از تاریخ جامع انزلی پخش شد که حضار را با پیشینه آموزش و پرورش در انزلی آشنا کرد. از دیگر بخش های این مراسم فرهنگی، سخنرانی دکتر سید کمال حسین پور، استاد دانشگاه با محوریت جایگاه معلم در توسعه جامعه مدنی بود. دکتر حسین پور گفت : معلم ها با نقش زیبایی که در داخل کلاس و مدرسه ایفا می کنند می توانند فرد را به سمتی هدایت کنند که او یک فرد توسعه یافته و موثر برای توسعه جامعه خودش باشد.
در ادامه این مراسم کلیپی از خاطرات شهروندان انزلی از معلمین پخش شد که توسط ایمان طاهری و مرتضی صحرائی تهیه شده بود. یکی دیگر از آیتم های این آئین سپاس، پخش ویدئویی از امیر درویشی رتبه 7 کنکور ریاضی سال 68 ، و متولد بندر انزلی بود که او در این پیام تصویری ضمن مقایسه سیستم آموزشی ایران و کانادا به بیانِ تجربه خویش از دوران تحصیل در ایران، نحوه برخورد و میزان تاثیرگذاری معلمین انزلی در موفقیت خود سخن گفت.
در پایان این مراسم از #عذرا_حقیقی، #پروین_مینویی، #محمد_حسن_زحمتکش، #مهدی_فلاح، #اسماعیل_پورشامقلی، #سعید_آرش و #علیرضا_صراف به عنوان دبیران شایسته دبیرستان های بندر انزلی در دهه های 50 و 60 به عنوان نمونه ای از فرهنگیان زحمتکش شهر انزلی تقدیر و تجلیل شد.
آئین سپاس از مقام معلم، تبیین جایگاه معلم در توسعه جامعه مدنی به همت انجمن طرفداران توسعه انزلی با همراهی اداره فرهنگ و ارشاد انزلی و انجمن سینمای جوانان انزلی برگزار شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۱۳
رئیس هیات مدیره

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی