انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

نهادی مدنی، غیردولتی، غیرسیاسی، غیر انتفاعی و بدون وابستگی به گروه های حزبی، قومی، نژادی و ایدئولوژیک بدون وابستگی به گروه های حزبی، جناحی، قومی و عقیدتی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

 

گزارش اهدای جوایز به برگزیده گان فراخوان شعار "من زمین را دوست دارم" به مناسبت روز جهانی زمین پاک

 

دوم اردیبهشت ۹۶ به مناسبت روز جهانی زمین پاک، فراخوانی با موضوع "من زمین را دوست دارم" توسط کمیسیون محیط زیست انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان منتشر گردید.

از بین تقریبا صد شعار دریافت شده این فراخوان توسط دانش آموزان مدارس مختلف شهرستان، ۹ شعار توسط سرکار خانم مریم ساحلی، نویسنده و مسئول انجمن داستان نویسی انزلی در سه رده سنی ابتدایی و اول متوسطه و دوم متوسطه انتخاب و برگزیده گان از سوی کمیسیون محیط زیست طرفداران توسعه در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه، در دفتر انجمن دعوت گردیدند.

در ابتدا مسئول کمیسیون محیط_زیست انجمن صحبت کوتاهی در رابطه با  اهداف، فعالیت ها و نقش موثر انجمن در جهت توسعه فرهنگسازی، آموزش و آگاهی شهروندان درحفظ محیط زیست بیان نمودند.

در ادامه یکی از اعضای کمیسیون توضیح مختصری در رابطه با مستند  ساخته شده زیست محیطی در شهرستان  با موضوع "بیشتر آشغال بریزیم" ارائه نمودند.

" بیشتر آشغال بریزید" عنوان پروژه ای ست به شیوه Happening Art که به مناسبت روز جهانی زمین با کمک دوستداران محیط زیست در بندر انزلی اجرا گردید. طراح و کارگردان این پروژه هنری - محیط زیستی، مسعود نیکدل آرتیست خلاق این سبک هنری ست که در سالیان اخیر پرفورمنس های معروفش در حمایت از محیط زیست با استقبال زیادی روبرو شده است.

برای اجرای این Happening Art  به کودکان دبستانی عروسک هایی "تو خالی" داده شد تا درون آن را از زباله های موجود در طبیعت پر کنند. واکنش های این کودکان را احسان نیکبخت در مستند " بیشتر آشغال بریزید" به تصویر کشیده است.

هنر رویداد یا Happening Art شکلی از نمایش مدرن و  تجربی است که غالباً اجرای آن از یک مکان عمومی آغاز می‌شود و تحت تأثیر عوامل محیطی فی‌البداهه گسترش می‌یابد.

پس از اکران و پخش مستند در رابطه با شعار روز جهانی زمین پاک سال ۲۰۱۷، "سواد محیط زیست و تغییرات اقلیم" و نقش کودکان و نوجوانان در فرهنگ سازی هرچه بیشتر حفاظت از محیط زیست صحبت شده و اسامی برگزیده گان این فراخوان و شعار دانش آموزان توسط خودشان قرائت و جوایز خود را با همراهی دبیران و اولیای محترم دریافت نمودند. در انتهای برنامه، مسئول کمیسیون محیط زیست در صحبت های پایانی خود، نسبت به استقبال دانش آموزان و اهمیت آموزش و نقش موثر مدارس در فعالیت های محیط زیستی و همکاری با این انجمن ابراز امیدواری نمودند.


محمدامین معصومی:مسئول کمیسیون محیط زیست انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی