انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

نهادی مدنی، غیردولتی، غیرسیاسی، غیر انتفاعی و بدون وابستگی به گروه های حزبی، قومی، نژادی و ایدئولوژیک بدون وابستگی به گروه های حزبی، جناحی، قومی و عقیدتی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

شهرما خانه ما (اطلاعیه شماره یک )

سه شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۱۹ ب.ظ

شهروند گرامی؛                                  اطلاعیه شماره  1

شهر ما خانه ماست

هنگامی که قصد ساختن بنائی را داریم سعی می کنیم بهترین نقشه و داناترین مهندس ناظر را برگزینیم. مجرب ترین معمار و بهترین استادکاران را به خدمت بگیریم تا منزل مسکونی ما مطلوبیت مناسب برای زندگی داشته باشد. منزل مسکونی ما محل سکونت چند نفر است، اما شهر ما محیط زندگی انبوه شهروندان است. آیا ما به اندازه ساخت منزل مسکونی خویش نسبت به سرنوشت و ساختن شهرمان که قانوناً ملک مشاع ما ساکنین این شهر است وسواس لازم را داریم؟

بندرانزلی، شهری که در گذشته نه چندان دور به لحاظ توسعه و مدنیت، بی اغراق نگین شهرهای ایران بوده و به عنوان دروازه اروپا معروفیت جهانی داشت، امروز میدان مرکزی شهر که میباید مظهر ذوق و سلیقه معماری شهر باشد به برهوتی تبدیل شده است. بیمارستان شهر که زمانی محل درمان مردمان شهرهای همجوار بوده، امروز شهروندان ما برای درمان به شهرهای همجوار مراجعه می نمایند. احداث کنارگذر که می توانست به تردد درون شهری کمک شایانی بنماید پس از گذشت 19 سال بلاتکلیف رها شده است، تا به آثار باستانی تبدیل شود! حدود یک قرن از قدمت شهرداری این شهر می گذرد هنوز در اجرای قوانین خود در ارتباط با سد معابر عمومی، تجاوزات به حریم آبراهه ها و تالاب و سواحل دریا وا مانده است. ساخت و سازهای بی رویه و بعضاً بدون مجوز و بدون ملاحظات زیرساختی چنان آشفتگی هایی در سیما شهر به وجود آورده که هیچ هویتی را بیننده نمی دهد. زمانی بسیاری از شهروندان این شهر از محل درآمدهای گردشگری ارتزاق می کردند، اکنون به علت عدم وجود یک استراتژی روشن و مدون و فقدان امکانات گردشگری، زمان توقف مسافران به یک روز و حتی کمتر رسیده است. بخاطر عدم نظارت نهاده های مربوطه، گرانی ارزاق عمومی و خدمات شهر نسبت به سایر شهرها فشار مضاعفی بر سبد اقتصادی خانواده ها وارد می سازد .

اینها و بسیاری از معضلات دیگر که شما شهروندان گرامی بدان واقف هستید شهر ما به آن مبتلا شده است. آن هم شهری استثنایی که در یک منطقه جغرافیایی استثنایی بین یک تالاب بین المللی و بزرگترین دریاچه دنیا قرار گرفته است.

 

 

 

ما که آن همه دقت در ساخت خانه مسکونی خود داریم، با آن سایقه ی فرهنگی که بدرستی مدعی آن هستیم، چگونه می توانیم شاهد عقب افتادگی های مکرر شهرمان باشیم؟ این تحقیری است بر ما که خود را ساکن این شهر میدانیم. نشان از بی کفایتی ما در حفظ و حراست میراثی است. که از گذشتگان به ما رسیده است.

جبران این کوتاهی ها میسر نخواهد شد مگر با اراده ای استوار از حق دخالت خود در اداره امور شهر استفاده نماییم، و در انتخاب شورای شهر آگاهانه حضور داشته باشیم و شورایی انتخاب نماییم که بتواند خواسته های عمومی ما را نمایندگی نماید.

شورایی که افراد آن دارای تجربه کار جمعی و مهارت های مدیریتی و اجرایی داشته باشند.

شورایی که افراد آن کلان نگر بوده و برنامه ای مدون جهت توسعه همه جانبه شهر داشته باشند

شورایی که قضا و قدری عمل نکند و به علم و تخصص اعتقاد داشته باشد شورایی که با شجاعت اخلاقی معتقد به شفاف سازی باشد.

شورایی که معتقد به خرد جمعی بوده و از مشاوره با شهروندان صاحب نظر و اندیشه برخوردار باشند

پس از انتخاب آگاهانه به صورت جمعی و در قالب نهادهای مدنی مستقل، نظاره گر عملکرد شورا باشیم. مطالبات شهروندی را پی گیرانه دنبال کنیم و پای رای خود آگاهانه بایستیم تا اطمینان داشته باشیم «شهر ما که خانه ماست» را به دست اهلش سپرده ایم و فردای آینده افسوس فرصت و سرمایه از دست رفته را نخواهیم خورد.

پس پیش به سوی صندوق های را در 29 اردیبهشت 1396 و انتخاب آگاهانه مدیران شهرمان

 

انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی       اردیبهشت 96

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۱۲
رئیس هیات مدیره

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی