محمد تقی موسویان شهردار انزلی با ابراز ناخرسندی از روند واگذاری اراضی با توان کاربری فضای سبزعمومی به برخی نهادها، خواستار همکاری این بخش‌ها با شهرداری جهت حفظ این اراضی برای رفاه عمومی شهروندان شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه گیلان، گیلان با وجود آنکه استانی سرسبز شناخته می‌شود اما سرانه فضای سبز شهری آن از سرانه کشوری فضای سبز کمتر است.

این مهم در شهرهای کوچک و گردشگر پذیر چون بندر انزلی که رشد نامتوازنی بین بافت شهر و تراکم جمعیت دارد بیشتر به چشم می‌خورد. این روزها در نبود خانه‌های بزرگ و ویلایی و حیاط‌دار، پارک‌های محله‌ای و زمین‌هایی که می‌توانند کاربری فضای سبز داشته باشد، تنها تفریح مردم از گرما و شرجی روزهای طولانی تابستان است.

سید تقی موسویان شهردار بندر انزلی از برخی از دستگاه‌های دولتی خواست جهت همراهی با شهرداری، آن دسته از املاک در اختیارشان که دارای کاربری فضای سبز است به اشخاص حقیقی نفروشند، چرا که شهرداری برای باز خریدن این املاک از افراد حقیقی دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شود.

موسویان تاکید کرد: داشتن فضای سبز، مکان تفریحی و تفرجی حق شهروندان است لذا گسترش فضای سبز شهری، ایجاد بوستان‌ها و پارک‌های محله‌ای که نیاز مردم است، در برنامه شهرداری قرار دارد.