انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

نهادی مدنی، غیردولتی، غیرسیاسی، غیر انتفاعی و بدون وابستگی به گروه های حزبی، قومی، نژادی و ایدئولوژیک بدون وابستگی به گروه های حزبی، جناحی، قومی و عقیدتی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

نخستین همایش ارتقاء ایمنی راه در شهرهای ساحلی

جمعه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۳، ۰۹:۵۰ ب.ظ

همایش ارتقاء ایمنی راه شهرهای شمال کشور به میزبانی انزلی برگزار شد

انزلی - ایرنا - همایش ارتقاء ایمنی راه شهرهای شمالی کشور با حضور رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی در شهر ساحلی انزلی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی روز پنجشنبه در این همایش بر لزوم تدوین برنامه ریزی عملیاتی برای داشتن جاده های شهری و برون شهری ایمن تاکید کرد.

'محمود صفارزاده' با اشاره به اینکه ایران به لحاظ ایمنی راه و ترافیک جزء 10 کشور انتهایی جدول جهانی قرار دارد ، گفت: تحلیل وضع موجود ، تعیین اهداف ، ارائه راه حلهای ممکن و واقعی، گزینش بهترین راه حل ، تدوین فهرست فعالیتها و بودجه بندی و در انتها پایش و ارزیابی ،بعنوان مراحل تدوین برنامه ریزی عملیاتی برای برون رفت از شرایط موجود است.



وی در ادامه با واکاوی معنای ایمنی در حمل و نقل افزود: تعریف ایمنی در حمل و نقل یعنی کلیه اقدامها ، ابزار ها و راهکار هایی که به کاهش تلفات ، تصادفات ، خسارات مادی برای کاربران منجر شود .

صفارزاده تصریح کرد: کاربران راه ، طیف معنایی گسترده داشته و شامل رانندگان ، مسافران ، وسایل نقلیه و حتی ساکنان حریم راه است.

رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی ، چالش های کلی ایمنی راه های کشور را در شش دسته طبقه بندی و تصریح کرد : عدم مدیریت یکپارچه در سطح کلان، نحوه مدیریت صحنه تصادف ، لزوم توجه به آموزش ، عدم توجه کافی به فرهنگسازی ، مشکلات پزشکی حین و بعد از سانحه و نداشتن برنامه عملیاتی مناسب از چالش های پیش روی تمامی نقاط کشور بویژه مسیرهای پر تردد و متراکم شهر های شمالی است.

وی اذعان کرد : وجود دور برگردانها و بریدگی های میانی مطالعه نشده ، غیر هندسی و مدیریت نشده ، یکی از در خور اعتنا ترین چالش های جاده های شمالی است.

این استاد دانشگاه ، ترافیک غیر هم سان در جاده های شمال را که شامل تردد ماشین آلات کشاورزی در جاده و استفاده کاری از موتورسیکلت را از نکاتی خواند که بدلیل الزام محلی ، باید در برنامه ریزی های جاده های بین شهری شمال لحاظ شوند.

صفارزاده یکی از مشکلات بارز و مشهود را در جاده های شمال نوع کاربری های حریم راه، عنوان و تصریح کرد : عبور حیوانات اهلی و وحشی ، کافی نبودن علایم و روشنایی ها ، پوشانده شدن علایم راه توسط گیاهان ، دشواری تشخیص محدوده درون شهری و برون شهری برای رانندگان عبوری ، عبور حفاظت نشده عابران پیاده در طول جاده ، دستفروشان کنار جاده و مهمتر از همه فروشگاه های دارای اشراف مستقیم به جاده جملگی موارد حادثه سازی هستند که متاسفانه چشم ها به دیدنش عادت کرده در حالیکه هریک به تنهایی بعنوان عامل کاهش یا عدم ایمنی تلقی می شوند.

وی در انتها با تاکید بر برنامه ریزی درست خاطر نشان کرد : باید نگرش همه جانبه و خواست یکپارچه یقینا می توانیم از این وضعیت خارج شده و به استاندارد های جهانی نزدیک شویم.

'سعید افتابی حسین' از اعضای شورای شهر انزلی و دبیر همایش در سخنانی هدف از این نشست را شناسایی عوامل حادثه خیزی و ریشه یابی مشکلات ، ارائه برنامه علمی برای ساماندهی ترافیک و ارتقا ایمنی با اصلاحات هندسی و مدیریت ترافیک عنوان و ابراز امیدواری کرد با سپری کردن این مراحل بتوانیم نخستین کنفرانس ملی ایمنی راه در شهر های ساحلی کشور را برگزار کنیم.

'قاسم روحانی فر ' فرماندار و 'حسن خسته بند ' نماینده انزلی در مجلس شورای اسلامی در سخنان جداگانه ای ضمن حمایت از این اقدام خواستار عزم و اراده هماهنگ و کلان ملی برای اصلاح و ایمن سازی ترافیک جاده ای شدند.

حجت الاسلام والمسلمین 'سید عبدالجواد شمس الدین' امام جمعه بندرانزلی نیز در سخنان کوتاه تاکید کرد: اصل در جمهوری اسلامی ایران همان نگاه امیرمومنان علی (ع) یعنی خدمت است .

وی اظهار کرد : یقینا اگر بعد این سالها هنوز جایی کاری بر زمین مانده ، غفلتی است که از خدمت صورت گرفته ، لذا باید در تمامی عرصه ها با هدف خدمت صادقانه و انجام کار درست ورود کنیم و نقص ها و کاستی ها را سریع و جدی برطرف سازیم.

شهردار انزلی بعنوان آخرین سخنران گفت: برای این نشست نگاهمان نه فقط به خودمان بلکه به چشم اندازی فرا استانی است تا در کنار هم برای فراهم کردن زیر ساختها و ملزومات ترددی استاندارد ، آسان و ایمن تلاش کنیم.

'رضا پور شعبان ' از انعقاد تفاهنامه بین مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی و مدیریت انزلی خبر داد و افزود : انزلی با افتخار بعنوان پیش قراول این طرح میزبانی دبیرخانه ارتقا ایمنی راه در شهر های ساحلی شمال کشور را می پذیرد.

شهرستان بندر انزلی با حدود یکصد و 40 هزار نفر جمعیت و بهره مندی از 47 کیلومتر نوار ساحلی در 40 کیلومتری شامل مرکز استان گیلان واقع شده و از مراکز مهم گردشگری و از شهرهای پرتردد شمال کشور محسوب می شود.ک/2

620/7560 /

شهریور 93

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۲۸
کمیسیون عمران انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی

ارتقاء ایمنی راه

راه در شهرهای ساحلی

نخستین همایش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی